Jump to content

Gasskjøleskap i båt forbudt !??


Verrie

Recommended Posts

Happy som få beveget jeg meg til Maritim i Arendal for å undersøke pris på gasskjøleskap, samt utsondere utvalg.

 

Skuffelsen var stor da de kunne fortelle at neida, det har ikke vi, og det er heller ikke lov til å ha det i båt da der uansett ikke skal være mer en 5 graders krenging på gasskjøleskap.

 

Undersøkte med mitt forsikringsselskap som fortalte det samme....

 

Javel kjære medlemmer, i tidligere tråder vedrørende dette er der fremkommet manger gode erfaringer for bruken av denne typen kjøleskaper i båtene deres. Hva har dere ?? Er det regler som er nye nå??

 

Har undersøkt litt, og kjenner til at Electrolux holder vistnok på med løsninger her ?

 

Ref denne 5 graders krengninga, det må da i skje i campingvogner at krenginga er større under kjøringa? Hvem finner på å skru av gassen da ? (det må jo være normalt at man ikke skrur denne av da, siden jeg hver gang med med vogn er stoppet ved ferjer med påbud om å skru av ....(jeg har imidlertid alltid skrudd av under kjøring))

Link to post
Share on other sites

:flag:

Hei. Prøv hyttebutikken. De har godt utvalg i gasskjøleskap. Disse skal visstnok være godkjente for bruk i båt. Har selv hatt gass i de 2 siste skipene mine og er storfornøyd med det.

Hei

Hvorfor ikke en vanlig isenkram?

Kjøpte denne hos Stensbak på Sandvika Storsenter.

Samme sikkerhetsinnretninger som båtutstyr.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

:smiley:

 

Fikk noe reklame fra Gass Service i Bergen, de hadde ett 60 liters kjøleskap godkjent for båt.

Dometic RM 4213 LSC, drives med gass,12v eller 220v.

Det sto i annonsen at det var eneste kjøleskap godkjent for båt.

Men prisen var drøy kr 9460,-

 

Du kan jo ringe de tlf 55 20 83 40

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

:smiley:

 

Fikk noe reklame fra Gass Service i Bergen, de hadde ett 60 liters kjøleskap godkjent for båt.

Dometic RM 4213 LSC, drives med gass,12v eller 220v.

Det sto i annonsen at det var eneste kjøleskap godkjent for båt.

Men prisen var drøy kr 9460,-

 

Du kan jo ringe de tlf 55 20 83 40

 

:flag:

Hei

Så lenge det er "selvslukker" på flammen, det være seg

komfyr, kjøleskap e.l., tror jeg ikke det er noen skilnad

på hytte eller båt.

Den store skilnaden er utluftningen av eventuell

gasslekkasje og varsling av denne.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

For det første: slå opp i emneoversikten. Gasskjøleskap er blitt diskutert i det vide og bredde før.

 

Gass i båt og sikkerhetsaspektene er en sak.

 

En annen er at gassdrevne kjøleskap jobber etter absorberprinsippet og da kreves dette med at det står horisontalt under drift. I så måte er det rimelig forskjell mellom hytte og båt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...