Jump to content

Slik holder du propellen ren?


Fiskmåsen

Recommended Posts

Dette er ikke aprilspøk!

 

Till alla er som anser att er båt går trögt vid motorgång på hösten!

 

Vill ni vara med på ett enkelt test på propellrar?

 

Vi har fått tydliga indikationer att en vattenfast tuschpenna hindrar påväxt av havstulpaner på propellern och behöver nu testa detta i lite större utsträckning.

 

Det är här vi behöver er hjälp!

 

Vi vill bara att ni målar er rengjorda propeller med STAEDLER permanent marker Lumocolor ( art.nr 389-9).

 

Fotografera propellern före sjösättning och vid upptagning och skicka bilderna med ev kommentarer till oss.

 

Vänligen anmäl er till Västkustkretsens kansli, via mail till vastkustkretsen@sxk.se alt via telefon 031-690069

 

Har ni frågor, kontakta Lennart Falck på mail lfalck@telia.com eller på telefon 0707508976

 

Vänliga hälsningar

 

Svenska Kryssarklubben Västkustkretsen

Link to post
Share on other sites

Jeg har benyttet tusj i mange år, men har sluttet med det da tusjen ikke inneholder gift.

For to år siden tusjet jeg en propell, og blank polerte den andre.

Den blankpolerte var nesten uten groer, men den tusjede var godt grodd med rur.

 

Jeg begynnte å tusje for 10 år siden, men da var tusjen giftig.

 

Faxen :sailing:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Har forsøkt vannfast tusj selv, både gammel type med Cyanid gift og ny miljøvennlig giftfri. Null effekt på begge forsøkene.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...