Jump to content

Skifte av skroggjennomføringer for septik, Nidelv 24


Marnet 21

Recommended Posts

Jeg skal skifte ut skroggjennomføringene for septik på min Nidelv 24 og oppdager at det ikke er avstengningsventiler på disse.

Etter en samtale med Nidelv bekrefter de at det er slik båten er bygd og godkjent.

Er noe skeptisk til å ikke ha mulighet for å stenge ved event.lekkasje men ser også at det er svært liten plass for ventiler mellom dørk og skrog.

 

Noen her med erfaring fra lignende tilfeller?

Link to post
Share on other sites

Hei du. Har akuratt gjort de samme på min nidelv 24 1981 model. Var også skeptisk til at de ikke var ventil, kontaktet nidelv å de kunne bekrefte de du seier. Eg fant ut at den nye bunn gjennomføringen som eg satt på kommer akuratt over vannlinjen, de gjorde også den gammle, dvs at d ikkje er nødvendig me bånnventil,vannet vil ikkje komme inn i båten uansett.

Link to post
Share on other sites

okei nå trudde eg du bare meinte septik ut, den som er for vann inn satt eg krane på for den ligge mye lenger nede så den er ikke over vannlinjen. eg satt et 90 grader benn på også ein ventil da går ikkje ventilen over gulve, da har du alt under gulve:)

 

Men den til septik tank ut den trenger du ikke bekymre deg for den er over vannlinjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...