Jump to content

Rønsdal i Asker konkurs


Mouche

Recommended Posts

Dette var trist! Jeg har et veldig godt inntrykk av Rønsdahl. Disse folka er faktisk en av de få i bransjen som forsøkte å drive forretning med gode hensikter på en seriøs måte. Jeg tror Rønsdahl har stått på mye og gjort sitt beste for å unngå denne konkursen, men etter cowboyene som f.eks. lunde-gruppen slo seg opp har det vært knallhard konkurranse i bransjen. De seriøse aktørene har mistet mange gode kunder når de har drevet ansvarlig og ikke har villet selge båter under innkjøpspris og slikt for å ta vare på kunden. Jappe-tilstandene vi har sett de siste årene har i stor grad bidratt til å skvise ut de mindre og mer seriøse aktørene :headbang:

Link to post
Share on other sites

Veldig trist... Det var en forretning jeg hadde tillit til. Med tapt kapital og slik markedet er nå, er det vel lite trolig at den startes opp igjen av noen

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Dette er et tegn på at vi bør bruke våre faste forbindelser oftere, og ikke på død og liv må spare en tier på bunnstoffboksen! Hvis vi bare bruker disse firmaene på motorjobber etc.,vil de ikke tjene nok penger! Hvis vi derimot kjøper ting og tang, og ikke kniper på småpenger,kan de ha mulighet for å få inn litt på salg av dette også!

De seriøse må tas vare på:-)

Link to post
Share on other sites

Enig med Tom. Jeg tenkte det samme med en gang jeg så tråden.

 

Jeg er en sånn som ofte ender opp hos de som har åpent nokså lenge utover mot kvelden. Det handler jo bare om planlegging, siden Rønsdal er de som ligger nærmest meg, og jeg jobber i nærheten også. Likevel har jeg ikke støttet dem en brøkdel av det jeg burde.

 

Har i et par uker nå sett på klokka hver gang jeg har passert dem, fordi jeg skulle vært innom, men det er enten for tidlig eller for seint osv... Bare fordi jeg ikke har planlagt.

 

Jeg har særdeles stor respekt for folk som driver en bedrift på denne måten. Norge er helt avhengig av sånne folk. Mange sånne.

 

Skikkelig dårlig samvittighet har jeg, selv om jeg nok ikke var alene om å legge igjen for lite av mine båtpenger der.

Redigert av arnearmoa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg er bevisst på å kjøpe så mye som mulig hos "mitt" verksted, og siden båten også ligger i opplag der, så får jeg alt levert "på døra", samt at siden jeg legger igjen "en klype" der, så kanskje hjelpen er nærmere hvis noe skulle oppstå med båten i sesongen!

Link to post
Share on other sites

Håper at noen vil overta.. Selve verksted-delen av virksomheten burde være liv laga...

 

Det var vel kun ettersalg og service de drev med til slutt så jeg er lite håpefull at noen tar over, men ønsker det veldig for ligger "rett borti veien", og ja, jeg hadde to motorer på vinterkonservering i fjor høst der, men lagrer disse hjemme så ikke berørt i så måte heldigvis.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Dagens gladmelding tikket inn på mobilen som en sms:

 

Kjære kunde, vi flytter til Holmen Slipp på Holmen i Asker. Regner med og kunne være i normal gjenge f.o.m. første dag etter påske. Info. kommer på vår nettside.

 

Står også oppslag om dette på døren deres.

 

La dette også være en oppfordring til å støtte denne butikken spesielt, og tilsvarende butikker generelt, og ikke alltid lete etter den absolutt billigste prisen på enhver ting for vi trenger denne type butikker!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

 

La dette også være en oppfordring til å støtte denne butikken spesielt, og tilsvarende butikker generelt, og ikke alltid lete etter den absolutt billigste prisen på enhver ting for vi trenger denne type butikker!

 

Helt enig. Forhåpentligvis var dette på sikt også en gladmelding for leverandører med eventuelle lav- eller uprioriterte krav i boet.

Link to post
Share on other sites

Å tape penger pga en konkurs er klart leit, kjedelig og beklagelig, men det skjer til stadighet, dessverre. Bare siste uke var det 100 selskaper som gikk konkurs og hele 482 nye selskaper som ble etablert. Etter fem års drift er det hvis jeg ikke husker helt feil, kun et av tre selskaper som fortsatt eksisterer. Sikkert noe snusk i mange av de selskapene som går konkurs, men det blir litt for enkelt å skjære alle over en kam.

Å betale på forskudd, ellere rettere sagt hvorfor man ikke skal gjøre (med mindre man har garantier for pengene) har vært omtalt i utallige tråder også her på forumet uten at det nødvendigvis betyr at folk har lært noe av det.

Det er foreløpig intet som tyder på at det har vært noe form for snusk i denne konkursen og da holder jeg meg til hva som har vært uttalt av advokaten som har fått i oppdrag å avvikle selskapet.

 

Det ser forøvrig ut som at det er Holmen slipp som overtar og viderefører de aktiviteter som Rønsdal hadde.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...