Jump to content

Er dette en god pris?


fjordbris

Recommended Posts

Båten ser jo veldig pen og velholdt ut og til en grei pris.

Vi har hatt samme type båt i havna vår og denne eieren var veldig fornøyd med båten.

 

 

ok takk skal dere ha,kjøleskap og puter samt kokebluss var nye ifjor.forstode slik at det fulgte

med mast og seil også,kjekt å ha kanskje

Link to post
Share on other sites

Dette ser ut til å være et bra objekt!

 

Hjalp en kompis sist vinter med å lete etter en båt i denne prisklasse og klarte ikke finne noe såpass bra som dette.

 

BMC maskinen som står i er også meget ettertraktet, pålitelig....

 

Har ikke så god greie på tupperwarebåter, men sier allikevel at dette ser fornuftig ut.

 

Seilene må du få med deg, mange som har seil sier at når det bølger som verst, er det fordelaktig å ha "støtteseil" slik at sjøen ikke oppleves så voldsom....

Link to post
Share on other sites

Heisan :smiley:

Håper noen av dere kunne komme med synspunkter på denne risøren,synes jeg får mye for pengene men kanskje ikke så moderne båt.

Håper det er noen som har erfaringer med denne,skal og se på den i mårå, så hadde vært fint med noen tips

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=478...pos=0&rub=7

En kollega av meg solgte en samme type tidligere i høst.  Han hadde ca 100 hk motor, og mente 50-60 hk kunne passe.  Så kanskje 36 hk blir mye "hardkjør"?

 

Min kollega fikk litt mer enn 120.000 for sin.  Om 120.000 for den du vurderer er sluttprutet pris bør nok båten være veldig bra for å se det som "et kupp" - med tanke på kanskje litt liten motor.  Men, for litt mer enn 100 båtpenger er det utvilsomt "mye båt for pengene".  

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Dette ser da riktig så bra ut, en masse båt for en forholdsvis beskjeden sum. Båten er ikke akkurat overmotorisert, men den gjør nok sine 7 knop også med denne motoren vil jeg tro. Jeg kjøpte selv en "billig" plast snekke for en liten stund siden, og en skal lete litt før en finner noe slikt som denne her... Nesten litt "løp og kjøp følelse."  :yesnod:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

En kollega av meg solgte en samme type tidligere i høst.  Han hadde ca 100 hk motor, og mente 50-60 hk kunne passe.  Så kanskje 36 hk blir mye "hardkjør"?

 

Min kollega fikk litt mer enn 120.000 for sin.  Om 120.000 for den du vurderer er sluttprutet pris bør nok båten være veldig bra for å se det som "et kupp" - med tanke på kanskje litt liten motor.  Men, for litt mer enn 100 båtpenger er det utvilsomt "mye båt for pengene".  

Jeg var og testet en slik båt en helg for noen år siden. Den hadde en Perkins maskin i på noen og førti hk. Det var mere en nok i denne båten. Risøren har et skrog som ikke er skapt for fart, 6-7 knop er hva man kan forvente av denne typen skrog. Jeg tror 36hk er akkurat passe motor til dette skroget, men noe særlig hastighet over 6-7 knop bør man nok ikke regne med. skroget ruller en del i sidesjø, men eller fin båt

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Båten ser jo både fin og velutstyrt ut. Jeg merker meg også med at den ser ut til å ligge i hus, de gjør ofte det på den kanten, og det har nok vært en fordel med tanke på overflatene. Kalesjen derimot gir inntrykk av å være litt "shabby". Dessuten må jeg jo si at jeg reagerer litt på det askebegeret som står fremme. Hvis båten er godt innrøkt, da sitter nikotinlukten fordømt godt i  -  og røkebelegget er heller ingen fordel for elektronikk og kontakter....  :wink:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

Her tror jeg du får mye og fin båt for pengene. Har ikke erfaring med båttypen, men har prøvd å sammenligne det som kommer fram i prospektet med Saga 27 AC, og dette må da langt på vei kunne sammenlignes? Du finner i hvertfall ikke noen Saga 27 i så fin stand til en slik pris!

Lykke til hvis det blir handel, og gi oss tilbakemelding da!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Så akkurat en tilsvarende båt i et 2 år gammelt "Båtmarkedet" (annonser fra Finn) som var priset til 200.000.- Hvor reell denne prisen er kan jo diskuteres men 120.000.- for denne virker jo ikke så ille da.

 

Motoren? Se her....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

hei igjen

da har jeg vært og sett på båten,faktisk bedre enn prospektet.

løp og kjøp følelsen er helt klart tilstede men selger vill vente til alle har vært å sett på båten.

prøvd å lufte prisantydning slik at jeg kan kjøpe den med engang,men han ville vente skal sikkert prøve å få til en budrunde

 

Det var også en kraftig badeplattform i rustfritt,samt dreggekasse i samme utførlelse.

litt små plukk i aktercabinen,motoren røykte ved kaldstart men gikk veldig fint, motoren var overalt med nye stempel fjører og topppakkning dokumentert med bilder ca 5 år siden.

stor dynamo ettermontert med 2x 200a i  batteribank.

200 liter diesel tank,120 l vanntank. samt nivå lysdioder for begge tanker.

porti potti med pumpe tømming.

stereo med subb (skjult) med forsterker ( kjekt på guttertur kanskje)

 

Virket veldig seriøst badeplatting og dreggekasse var hjemmelaget, men profft.

de som er herfra kjenner sikkert fonn fisk i egersund, sønn i huset var det som skulle selge.

transport og heising opp av båten for inspeksjon før overtakelse var ikke noe problem.

 

Men jeg skal ventå  litt til over helga se hva de andre byr har ikke lyst til å by først. :cool:

Eller hva synes dere jeg skal gjøre? :rolleyes:

 

hls

Petter :smiley:

 

Ps: blir jo den salgs annonsen for selger det her jo :lol: pytt pytt :blush:

Link to post
Share on other sites

Men jeg skal ventå  litt til over helga se hva de andre byr har ikke lyst til å by først. :cool:

Eller hva synes dere jeg skal gjøre? :rolleyes:

Vanskelig dette her. Rimelig dødt i markedet for tiden. Har annonsen stått lenge? Om den har stått en del uker er det litt merkelig at "alle" skal se båten akkurat nå. Men du VET aldri, du KAN være den eneste interresserte og der kan være mange, uavhengig av hva selger gir inntrykk av (det presser gjerne prisen litt opp om kjøperene står i kø).

 

Nok tåkeprat for i dag :sleep: Om dette er BÅTEN for deg bør du gjerne stå på litt, er du for lunken går den KANSKJE fra deg.......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...