Jump to content

Shetland 17. mai 2011


arkmarin

Recommended Posts

Vi blir 5 - 7 båter som seiler over til Shetland, for å feire 17. mai der i år. Vi går ut fra Ålesund den 13. mai og er tilbake i Ålesund 21. mai.

 

Program for dagen:

12.00 17. mai tog med avgang Victoria Pier

15.00 Kransnedleggelse ved krigsminnet i Scalloway

15.30 Tea and sandwiches i Public Hall Scalloway

17.00 Blomster nedleggelse på norske krigsgraver i Lerwick

19.00 Supper Dance i Town Hall Lerwick (billetter kjøpes på forhånd)

 

Vi håper at det blir flere enn bare trønderske båter som seiler over. I fjor var vi ni norske båter i Lerwick.

Link to post
Share on other sites

Riktig god tur over!

Håper på å gjøre samme turen jeg også, men i år får jeg ikke mulighet pga. diverse gjøremål.

Fin tur det der, og med en flott agenda også for den del... så lykke til med feiringa :flag:

Henger meg naturligvis på et annet år når jeg får tid!!

Link to post
Share on other sites

Kjempebra. Det er mye plass ved Victoria Pier. I fjor leide vi buss med guide for sight-seeing, den 16. mai. Kan dere tenke dere å bli med på dette? Det er en del av oss, som har vært der flere ganger, slik at vi ikke føler behov for sight-seeing, men vi stiller opp, om andre vil på utflukt. Alternativet er å leie bil, og kjøre rundt uten guide.

 

Hva heter båten deres?

 

Jeg vil tro at NE vind er den beste for dere. Værstatestikken for mai viser at NE er dominerende vindretning i Nordsjøen på den tid av året..

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer også til Shetland 17 mai.Fra Stavanger

Flott at det kommer flere norske båter. Er det noen ombord hos deg som spiller skarptromme. I tilfellet hadde det vært fint om en tok den med. I fjor gikk vi i tog til kun skarptromme og sang.

 

Siste år leide vi buss med guide og dro rundt på sight-seeing. Det er nå færre med som ikke har vært over før, så vi tenkte å leie en minibuss og ta en privat sight-seeing for de, som ikke har vært på Shetland tidligere. Om det er interesse fra andre båter kan vi leie større buss med guide. Sist var vi på sight-seeing den 16. mai.

Link to post
Share on other sites

Dette hadde det vært veldig morsomt å bli med på, spesielt når lokalkjente Arkmarin kan guide og fortelle. Desverre tjenestegjør kona i "utenriksfart" for tiden, så vi kommer ikke i gang med seilinga før i slutten av juni.

Vi gjorde Shetland i fjor og ble veldig betatt av øyene og ikke minst alt det trivelige folket vi møtte.

I år går turen til Færøyene, men vi kommer nok til å mellomlande på Shetland, da fortrinnsvis i de nordlige områdene.

Lykke til med seilas og opphold :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

I år går turen til Færøyene, men vi kommer nok til å mellomlande på Shetland, da fortrinnsvis i de nordlige områdene.

Lykke til med seilas og opphold :thumbsup:

Vi seiler også til Færøyene. Vi starter den 3. juli og tar den lange veien via Inverness, Caledonian canal, Hebridene og til Færøyene med ankomst 21. juli. Vi vil ha med oss bryggedansen på fredagskvelden, 22. juli, i Torshavn, samt Nasjonaldagen dem 29. juli på Olsok. Vi var over i 2008, og Olsokfeiringen må bare oppleves. Regner med å være hjemme rundt 3. august. Vi er så langt to båter som seiler i lag.

Link to post
Share on other sites

NOEN SOM MANGLER MANNSKAP? Kontakt meg. Er vestlending, har vært med som 2 mann på havkryssinger før. :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Du er dessverre litt for sent ute, da det var ledige plasser i minst tre av båtene, men nå har alle fått fullt mannskap.

 

Javel ja... joda, jeg har vel kanskje fått årets dose seiling ved å krysse Atlanterfjorden.. Ca 1600 Nm å loggføre så langt i år..

 

:flag::sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har gjort avtale med NRK om overføring av årets 17.mai tog i Lerwick på Shetland. Vi er fem båter fra Trøndelag som seiler over, en fra Ålesund og to fra Stavanger. Mannskapene, sammen med noen av de fastboende, vil gå i 17.mai tog, og NRK ønsker å vise det i sin formiddagsending, som går fram til kl 14 på 17.mai.

 

Vi kan ikke se bort fra at det er også flere andre norske båter i Lerwick, som vi ikke kjenner til.

 

Vi må vel også ha med oss baatplassen.no vimpel med i toget. :flag::flag_bp::flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...