Jump to content

Mere om de grønnmalte fra søta bror


Sydvesten

Recommended Posts

Denne gangen er spørsmålet om grønnfargen. Erdet noen som kjenner fargekoden til grønnfargen ?

 

Vet det selges lakk i denne fargen, både orginalt og andre, men det er ikke tilgjengelig her hos meg. Vel en liter orginallakk fra VP kostet den nette sum av 850 kroner, det regner jeg utilgjengelig(Er jo vant til å betale max 150 for en liter ferdigblandet lakk her)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Denne gangen er spørsmålet om grønnfargen. Erdet noen som kjenner fargekoden til grønnfargen ?

 

Vet det selges lakk i denne fargen, både orginalt og andre, men det er ikke tilgjengelig her hos meg. Vel en liter orginallakk fra VP kostet den nette sum av 850 kroner, det regner jeg utilgjengelig(Er jo vant til å betale max 150 for en liter ferdigblandet lakk her)

Har selv lett etter den fargekoden på vår multicolor maskin, men nei!!!

Det er en mulighet: Lakk en liten bit, la det tørke og ta den med til en fargehandler som har scanner for farger.

Vips ut kommer koden :yesnod:

 

Korrekt. Vi har ikke scanner.

Link to post
Share on other sites

I sommer bestilte jeg en boks med noe som het Volvo Penta grønn fra Maritim. Motoren ble dellakkert med denne boksen og jeg synes resultatet ble veldig bra. Ikke særlig forskjell i fargenyanse. Lakken heter Marine Motor paint og fargen heter 5269301 Volvo Penta Green 1970. Fabrikatet er Osculati (italiensk).

 

Lykke til.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Jotun har fargekoden inne i "Multicolor" systemet, den heter "Volvo Penta Grønn". F.eks. Bengalac kan brekkes i denne fargen. Har selv flekket litt med den, og den er svært lik den originale fargen fra 77.

 

GeirKS

Ja GeirKS du har rett. I den nye versjon av multicolor programmet ligger Volvo Penta Grønn inne med et std.nr 6126. (Vi fikk den for 3 uker siden)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...