Vegabond Startet 8.April.2011 Del på Facebook Startet 8.April.2011 Hei! Har søkt og lest litt her, men har noen sp.mål. Hvor høyt anbefales det og montere den på en båt med v-bunn? Båten heter norcraft 550 og vises på et litt dårlig bilde under. Motoren er en 90hk suzuki 4 takter. Hadde en 115 hk totakter før, og den ga 35 knop. Noen som kan tenke seg hvor fort den kommer til og gå nå ? På vedlagt bilde så er det flere finner oppover, hvilken finne (rød-grønn-blå) er det snakk om at skal justeres i nærheten av bunn? Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Prestjord Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 https://baatplassen.no/i/topic/21540-hoeyden-ved-montering-av-utenbordsmotor/ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
CSL Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 Er vel sånn at kavitasjonsplata (grønn) skal være på linje med bunnen på kjølen. Er sikkert noen her med mer peiling som kan bekrefte (eller avkrefte) dette. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 Sistnevnte er er heilt korrekt i et standard oppsett og er alltid et trygt valg på alle båter og fordrer ikkje stålpropell samt gir jevne egenskaper. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vegabond Svart 8.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2011 Da prøver jeg det. Men hva vil det si at en motor spinner? er det at den går i luft ved høy fart ? Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 (redigert) kaviterer, altså drar luft ned i propellen. platen i grønt kalles antikavitasjonsplate og er der for å hindre luft i å bli dradd ned. Er motoren for høyt vil propellen spinne ut når du svinger, den mister rett og slett grepet og farten slik man må slå av gassen for den skal 'ta' igjen. Blir som man spinner på isen med bil i motbakke Redigert 8.April.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vegabond Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 Motoren ble faktisk montert litt høyere enn bunnen, da den ikke kom lengre ned uten og bygge om speilet. Hadde en suzuki på før også, så alle hullene passet. Får håpe dette blir bra. Koblings skjema til suzuki motorer/instrumenter osv, hvor finner jeg slikt? Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vegabond Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 Fant en her, men er det ikke noen enklere forklaring på alle kontakter? eller er det en kontakt som passer kun en plass? At det er forskjellige kontakter på hver kabel...? http://www.danssouthsidemarine.com/assets/layouts/main_layout/parts/DF90_115%2801%29.pdf Mvh Robert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.