Jump to content

Tilpassing av ankervinsjkasse til saga 27


BiGZoY

Recommended Posts

Jeg var å hentet glassfiberkassa i dag.

 

Fant vel egentlig ut at den bør monteres på BB side pga vektfordeling og inspeksjons hullet blir tilgjengelig for meg og ikke nabobåten :lol: .

Men der er utløpet til eksosen. Spørsmålet er vel hvor lett det er å flytte det?? hehe

 

Også det jeg egentlig lurte på var om noen hadde noen tips til tilpassing/kapping av kassa. Har en saga 27 som er rund bak :headbang:

Hvordan lage maler eller hvor begynner jeg??

 

Har ingen badeplattform nå, så blir å lage en med en plate med 2 stag etter kassa er på plass.

Link to post
Share on other sites

Jeg har akuratt gjort denne jobben. La kassen oppe på badeplattformen, brukte to stk 6mm merantiplate som jeg la inntil kassen på siden og tegnet mot akterspeilet og skar med stikksag. Samme på topp og bunn. Overførte linjene til kassen, og skar så ut med stikksag. Fant ut at blad for metall fungerte best på glassfiber. Så monterte jeg vinkler og gjennomgående bolter. Dro tilslutt Tec7 rundt kassen mot akterspeilet.

 

vinsj.jpg

Redigert av jørn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...