Jump to content

Hvordan male aluminiums overbygg?


SALAMANDER

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har tenkt å male aluminiums overbygget på sjarken min, noen tips på hvordan maling jeg burde bruke, og hvordan grunning som passer?

Jeg har pusset av gammel maling på aluminiumen, så nå er den helt bar, egentlig vil jeg ikke male den, men aluminiumen er skjoldete og u-perfekt, kanskje jeg kan polere overbygget??

 

Håper på kloke svar!

SALAMANDER

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha startet med et strøk 2 komp etsprimer. Det er det eneste som virkelig fester seg på aluminium. Deretter en tokomponent maling som f.eks Jotun Hardtop. Gjerne med Antipest primer imellom.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Malte nettopp aluminium her jeg jobber, og brukte da Penguard primer som grunning, et strøk Jotamastic, og til slutt to strøk Hard Top. Alt dette er to komponent maling fra Jotun. Resultatet blir en glatt overflate som beholder glansen over lengre tid om det ikke vaskes med sterk såpe.

Lykke til med malingsvalget:)

Link to post
Share on other sites

I mine år på skipsbyggeri ble alltid all alu (som skulle males), primet med 2-komp etseprimer som første strøk. Den gang var det det eneste som ikke slapp taket etter en tid. Nå var dette på åtti-tallet. Ser ikke bort fra at utviklingen kan ha gått videre siden den gang...... :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...