baatsman Startet 9.April.2011 Del på Facebook Startet 9.April.2011 Vår gml,nye Bav 42 Cruiser er trygt på plass på Vestlandet. Og nå er ny båt kjøpt. Valget falt på en Bavaria 44 Vision. Egentlig begynte jeg å tenke nedtrapping i fot, men ok likte båten veldig godt. Mange penger ekstra for 2 fot, og i tilegg solgte vi en båt som jeg likte godt. Og siden vi kjøpte den ny i 2006 er den kun innkjørt. MEN, farlig med brosjyrer, internett og alt som opplyser hva som finnes. Utfallet var ikke gitt med at det ble en ny Bavaria, men denne gjorde det vanskelig. Etter og ha sett på ny Dufour, Jeanneau så var det noe som manglet. Og det hadde denne. Velutstyrt som den forrige, 3,5 tonn bly i bunn spilede seil E-serie plotter Winsch foran og akter Spinnaker-utrustning 6 wicher av bra størrelse Bøg-propell,øøøøøhhhh mener baug-propell XL-cock-pit telt osv osv. Vel radar og ais tenker jeg på Tror dette blir bra. Sitter relativt fornøyd sammen med fruen. Åpnet en god Amarone og koser oss. Fortsatt lurer fruen på hva jeg skriver Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 9.April.2011 Del på Facebook Svart 9.April.2011 Gratulerer med ny båt, det blir bra :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tom Rør Svart 9.April.2011 Del på Facebook Svart 9.April.2011 Gratulerer med flott båt! Liker denne modellen fra Bavaria Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.April.2011 Del på Facebook Svart 9.April.2011 Det gikk jo fort! Gratulerer så mye Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Otto R Svart 9.April.2011 Del på Facebook Svart 9.April.2011 Gratulerer Passer bra tilsesongstart Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2011 Det gikk jo fort! Gratulerer så mye Vel da blir je fortsatt hengende etter gutta. En viss NW 420, P 43 og Baven til Ludde. Holdt på å bli med i gjengen, med hverandabåt. Men det blir neste gang(eller). Og i og med båtene holder rundt 5 år, så er tidsperspektivet rundt 2016. Og skifte rundt den tid blir det, men da blir det mindre. Tror jeg . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Rastløs Svart 9.April.2011 Del på Facebook Svart 9.April.2011 Ja ja slik er det med oss som ikke skjønner bedre. - ender opp med bavaria og seil på rull igjen og igjen Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2011 Ja ja slik er det med oss som ikke skjønner bedre. - ender opp med bavaria og seil på rull igjen og igjen Gratulerer Hehe, det ble slik. Og ikke akkurat ubeilelig at Are Wiig er inne i bildet igjen. Liker kompetanse Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ludde Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Hei Baatsmann og gratulerer så mye med fantastisk flott båt. Hadde nesten trodd at dere skulle ende opp i motorbåt klubben vår, men siden det er deg skal du få være sammen med oss allikevel. Når overtar du denne, gleder meg til å ta en titt skjønner du? Hils hele familien med gratulasjoner fra oss. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Enzo Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 (redigert) Gratulerer så mye, det gikk jo i Enzofart å kjøpe ny båt ser jeg. Ga forresten selv bud på en båt i går og kona vet ikke om det enda . Redigert 10.April.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med et godt valg av ny båt.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 Takker for alle gratulasjoner. Båten ble kjøpt på vei til harrytur til Strømstad. Hehe Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med nybåten baatsman! Gleder meg til å se den. Jeg kan holde Ludde og gjengen med Carlsberg til du kommer etter ... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Oj - det kan bli dyrt gitt Sitér dette innlegget Link to post
Espenok Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
"Mathilde" Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer. En kjempefin båt du har gått for der... Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med nybåten baatsman! Gleder meg til å se den. Jeg kan holde Ludde og gjengen med Carlsberg til du kommer etter ... :-) Glimrende Bonus. Jeg har skrevet ut for sikkerhets skyld denne og lagt den i loggboka slik at den kommer med på tur. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
baatsman Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 Hehe Ludde, ikke utenkelig at arvingene er med på motorbåttur. Og er du riktig heldig er du vinner av en liten, stor vakthund på tur . Overtakelse er mandag, tirsdag i påsken. Blir spennende. Gleder oss. var vel i nærheten av motorbåtklubben i noen måneder. Bonus, du får huske at vi ifjor kom etter stengetid til Sæby. Da hadde Ludde og resten vært igjennom hele Sæby. Men gleder oss og håper på en påsketur. Har et bad fullt av båt-ting, fruen skriker som en rev når hun ser alt. Blir stum når jeg sier vi må oppgradere noe utstyr. Litt morsomt. Plotter er montert sammen med tv. Det eneste er at det er en E 80. Blir spennende og sjekke hvor stor,liten den virker. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
GeirT Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med ett prektig skip ! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
baatsman Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med ett prektig skip ! Geir Takk og ser: I like måte. Ser at du har skiftet også . Vi gleder oss virkelig. Blir artig og krype rundt og sjekke hvordan den er "oppbygget". Regner ikke med noen store forandrer fra vår forrige. Men har la merke til at alt er litt større tykkere osv. Virker mer forseggjordt en Cruiser vi hadde. Geir T. Ocean serien er "high-end" Bavaria. Merker du mye til det i forhold til din forrige Bav? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 (redigert) Nytt utstyr trenger vi alltid Redigert 10.April.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Gratulerer med ny seilbåt! Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
gunped Svart 11.April.2011 Del på Facebook Svart 11.April.2011 Gratulerer med flott båt.Var og titta på en i fjor sommer og likte det jeg så.Ett lite tips;sjekk sjakkelen som fester storseilskjøtet til skjøtevogna.På den båten vi var ombord i var denne til de grader underdimensjonert og helt deformert. Sitér dette innlegget Link to post
Henrik M Svart 11.April.2011 Del på Facebook Svart 11.April.2011 Gratulerer med ny og flott skute. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.