Jump to content

Ny båt er på vei, Bavaria Vison 44


baatsman

Recommended Posts

Vår gml,nye Bav 42 Cruiser er trygt på plass på Vestlandet. Og nå er ny båt kjøpt. Valget falt på en Bavaria 44 Vision. Egentlig begynte jeg å tenke nedtrapping i fot, men ok likte båten veldig godt. Mange penger ekstra for 2 fot, og i tilegg solgte vi en båt som jeg likte godt. Og siden vi kjøpte den ny i 2006 er den kun innkjørt. MEN, farlig med brosjyrer, internett og alt som opplyser hva som finnes. Utfallet var ikke gitt med at det ble en ny Bavaria, men denne gjorde det vanskelig. Etter og ha sett på ny Dufour, Jeanneau så var det noe som manglet. Og det hadde denne. Velutstyrt som den forrige,

3,5 tonn bly i bunn

spilede seil

E-serie plotter

Winsch foran og akter

Spinnaker-utrustning

6 wicher av bra størrelse

Bøg-propell,øøøøøhhhh mener baug-propell

XL-cock-pit telt

osv osv. Vel radar og ais tenker jeg på

 

Tror dette blir bra. Sitter relativt fornøyd sammen med fruen. Åpnet en god Amarone og koser oss. Fortsatt lurer fruen på hva jeg skriver :lol:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det gikk jo fort! Gratulerer så mye :cheers_wine:

 

Vel da blir je fortsatt hengende etter gutta. En viss NW 420, P 43 og Baven til Ludde. Holdt på å bli med i gjengen, med hverandabåt. Men det blir neste gang(eller). Og i og med båtene holder rundt 5 år, så er tidsperspektivet rundt 2016. Og skifte rundt den tid blir det, men da blir det mindre. Tror jeg :crazy: .

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Hei Baatsmann og gratulerer så mye med fantastisk flott båt. Hadde nesten trodd at dere skulle ende opp i motorbåt klubben vår, men siden det er deg skal du få være sammen med oss allikevel. :lol:

 

Når overtar du denne, gleder meg til å ta en titt skjønner du? Hils hele familien med gratulasjoner fra oss.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med et godt valg av ny båt.... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hehe

 

Ludde, ikke utenkelig at arvingene er med på motorbåttur. Og er du riktig heldig er du vinner av en liten, stor vakthund på tur :lol: .

 

Overtakelse er mandag, tirsdag i påsken. Blir spennende. Gleder oss. var vel i nærheten av motorbåtklubben i noen måneder.

 

Bonus, du får huske at vi ifjor kom etter stengetid til Sæby. Da hadde Ludde og resten vært igjennom hele Sæby.

 

Men gleder oss og håper på en påsketur. Har et bad fullt av båt-ting, fruen skriker som en rev når hun ser alt. Blir stum når jeg sier vi må oppgradere noe utstyr.

 

Litt morsomt. Plotter er montert sammen med tv. Det eneste er at det er en E 80. Blir spennende og sjekke hvor stor,liten den virker.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

:clap: Gratulerer med ett prektig skip ! :flag:

 

Geir :seeya:

 

Takk og ser: I like måte. Ser at du har skiftet også :flag: .

 

Vi gleder oss virkelig. Blir artig og krype rundt og sjekke hvordan den er "oppbygget". Regner ikke med noen store forandrer fra vår forrige. Men har la merke til at alt er litt større tykkere osv. Virker mer forseggjordt en Cruiser vi hadde.

 

Geir T. Ocean serien er "high-end" Bavaria. Merker du mye til det i forhold til din forrige Bav?

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...