Jump to content

Saltvann/ ferskvann til toalett, evt skifte septikslange


Laholm

Recommended Posts

Båten er 7 år. For 3-4 år siden hadde jeg toalettet (Jabsco med elektisk pumpe) fra hverandre og fjernet urinstein etter lekkasje. Nå har det begynt å sive igjen, og jeg har demontert toalettet på nytt.

 

I og med at det nå ligger godt tilrette for det, vurderer jeg å skifte septikslange. Den jeg har, har et solid belegg av urinstein. Hvor ofte pleier det herværende herskap skifte slik slange? Vi er ikke mye plaget av lukt, jeg har laget meg en prosedyre som går på at jeg fra tid til annen kobler pumpen til jollen til lufteslangen og pumper til det kommer luft heller enn uhumskheter i vannet.

 

Jeg lurer også på om det kan være en ide å koble doen på ferskvann, eller i alle fall slik at jeg kan alternere mellom sjøvann og ferskvann. Noen som har erfaring med slik løsning?

 

Spesielt glad vil jeg være hvis noen kan berette om erfaringer med slike endringer i Viknes 1030! Det er kanskje litt mye å håpe på at 1030-eierne leser tråden, så evt starter jeg en til med med spisset titel.....

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...