Framtia Startet 10.April.2011 Del på Facebook Startet 10.April.2011 Skal montere en Bantam VHF-antenne og ble litt i tvil da jeg så monteringsanvisningen. Jeg har trodd at sententerlederen skal ha kontakt i antennepisken. Noen som kan opplyse/forklare for en stakkar? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Haba Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 .... Jeg har trodd at sententerlederen skal ha kontakt i antennepisken. Jo, og du har rett. Synes monteringsanvisningen har glemt å markere senterleder på coaxen. Enten skal senterleder trykkes inn i antennepisken ellers må det være en spiss i antennefoten som skal presses inn i midten av coaxen, men dette siste tror jeg ikke på. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Du lodder senterledningen Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
OT-flyktning Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 (redigert) Skjønner ikke hvordan det skulle kunne loddes. Og så står det helt øverst "solderless" Det finnes jo idag mange løsninger hvor isolasjonen skjæres gjennom med en eller annen form for kniv som så danner kontakten med lederen. Om dette er tilfelle ved denne antennen vet jeg ikke, men du kan kanskje se noe når du ser inn i antennefoten. Det faktum at du ifølge min tolkning av bildet skal skru kabelen inn i foten tyder også på at det finnes noe mikkmakk der inne som skaper kontakten. Redigert 10.April.2011 av trikola (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 Når jeg ser inn i antennen ser jeg ingen ting annet enn at hullet smalner av ca 10 mm inne. Det virker som om alt dette er samme gods, og det er helt umulig å lodde eller gjøre noe annet der inne. Jeg prøvde å koble med en avisolert ende av senterlederen, men da ble det kortslutning med skjermen. Så jeg mistenker at bruksanvisningen kan være riktig, men skjønner ikke prinsippet for hvordan antennen da virker. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fanafjord Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Synes disse antenne kobblinger er noe dårlige greier av og til. De du kan gjøre er å avisolere senterlederen to eller tre milimeter og bøye den tilbake over isloeringen og så skyve den i antennen. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
salti Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 det er nok en tynn stift/nål muligens med gjenger på i midten av antennekontakten. solderless som det står på mont anvisningen betyr loddefri kontakt. pass på at midtlederen treffer i nåla på antennekontakten. hvis du følger mont annvisningen så skal det gå godt. Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Solderless er loddefritt!! bruk riktige mål på avmantlingen så blir det nok kontakt Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Mix Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Drittpatent som garantert skaper problemer for deg før eller siden. Glomex RA106 har en lignende drittpatent. Glomex RA109 har standard VHF hun-plugg i enden, en mye bedre løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.