Alternes.. Startet 10.April.2011 Del på Facebook Startet 10.April.2011 jeg har en rana 15 ft med 10 hk for mye på speilet. det er vel og bra nok det da jeg har forsterket speilet kraftig med alu plate på hele innersiden av brønnen pluss strekkfisker. problemet er bare det at denne båten ikke er bygd for den farten jeg oppnår med denne motoren. Så når jeg kommer opp i en viss fart så planer den på en måte på kjølen. noe som resulterer i at jeg må sitte å balansere båten når jeg kjører. lener jeg meg litt for mye til en side prøver den å legge seg over å plane på siden. er det noe jeg kan gjøre med dette? fks noe flaps eller styrefinner eller noe slikt? Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Superkul Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 selg motor og kjøp en mindre - skru på en sperre på gassen det du driver med er farlig - skjer det noe får du ikke mye medlidenhet med forsikring etc eller rett og slett behersk deg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Alternes.. Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 ja har du en relativt ny 15 hk? så kan vi bytte Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
ivar Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 er det en slik? Er vel godkjent for 30hk , mener å huske at disse ikke har noen utpreget kjøl... Eller er det den eldre Rana 15 Skipper? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Alternes.. Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 (redigert) er ikke sikker på hvilke modell det er. er oransj overbygg med en liten vindskjerm. og har en kjøl på en ti cm, det står på merket bak max 15 hk Redigert 10.April.2011 av Yamaha. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
ivar Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 en slik? Den kaller vist Rana 15 Tur , den åpne varianten ble kalt 15 skipper. Ser for meg at denne blir livlig på full gass med 25 hk ja, vil ikke hatt mer enn 20 hk på denne. Tror ikke flaps/styrefinner osv vil hjelpe noe særlig, det er rett og slett at farta blir mye større enn skroget er beregnet for. Det jeg ville gjort, er om at man ønsker mer fart, bytt båt! Evt sett en stopper på gassen slik Jarle foreslår (se www.boat.no for spec og bilder på gamle og nye båter) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Alternes.. Svart 10.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2011 (redigert) jepp det er en slik en. da får jeg vel heller slappe litt av på gassen! det går egentlig helt greit å kjøre den på siden også om det er blikkstille, men så fort det blir bølger så blir det meget ubehagelig. Redigert 10.April.2011 av Yamaha. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.April.2011 Del på Facebook Svart 10.April.2011 Ja det er feil båt for fart Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Superkul Svart 11.April.2011 Del på Facebook Svart 11.April.2011 klin til og kjøp denne av meg så blir det skikkelig spennende yamaha 200 Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Alternes.. Svart 11.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2011 klin til og kjøp denne av meg så blir det skikkelig spennende yamaha 200 jaaaa! denne passer nok utmerket på båten min jeg kliner til om du er villig til å bytte Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
RoyRanaplast Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai Skal kjøpe Suzuki 15 til en Rana 15 tur, se fint bilde rett ovenfor. Skal det være kort eller lang stamme? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Mai Del på Facebook Svart 23.Mai kort flg tabellen her for 15 skipper / tur https://pwplastservice.no/wp/?page_id=217 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
RoyRanaplast Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Takk,……altså kort fordi Skipper og Tur er samme skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.