Jump to content

Hvordan bensinslange skal jeg kjøpe til VP AQ130?


Våtbåt

Recommended Posts

Hei, bensinslangen som går fra pumpen og til forgasserne ser ut til å være modne for utskiftning.

Men jeg finner ikke ut hvor de selger slike. De har en metallbeskyttelse rundt seg, som en lang strømpebukse, samt jeg er usikker på dimmen.

 

Det er en VP aq130 (b20) motor.

 

Hvor selger de slik, inkl koblingspunktet? Og hva er rett dim (måles hvordan)?

 

skjermbilde.jpg

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problem som deg for noen år siden. Du kan få slike som TESS eller lignende til å lage de til for deg slik som på tegningen, men det er ganske dyrt.

 

Det jeg gjorde var å forstiktig fjerne den metallstrømpen ("underbuksen"), med en avbitertang. Bare klipper opp den strømpen på langs. Det du er interessert i å beholde er den nippelen med gjenger i ene enden, men uten strømpen. Når nippelen frigjort fra strømpen er det bare å tre på en ny gummislange (sikkert 6 eller 8mm - det ser du når strømpen er av), og klemme fast med en vanlig rustfri slangeklemme.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...