Jump to content

Leie båtplass i Strømstad?


jasol

Recommended Posts

Hei, lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med informasjon og hvor jeg kan henvende meg når jeg skal leie båtplass i Strømstad eller i området rundt der. Eller om det er noen steder i Svergie som anbefalles. Vi har kjøpt ny båt og skal hente den i påsken, men får ikke tatt den inn i Norge fordi vi ikke har fått solgt båten vi har enda. Må få solgt den for å få råd til tollen inn i Norge.

Link to post
Share on other sites

Prøv heller å snakk med Planbo, de administrerer en del plasser i Strømstad.

Snakker du med de i Strømstad kommune, får du bare til svar at du må ha fast bostedsadresse i Strømstad kommune.

 

Linken over er ikke så dum.

Når vi var der i fjor, snakket vi med madammaen som ordnet det meste i havnen Marieholm og hun hadde mange Norske kunder. Mange som hadde båten i opplag der vinteren igjennom også. Fantastisk mye bedre havn å legge til ved et strømstadbesøk er det også. Bedre beskyttet mot vær og vind, samt at det er mye roligere. Internett, dusj og butikk i forbindelse med SpaHotellet, gratis buss inn til byen e.t.c.

Jeg hadde 3-4s/m vind i mastetoppen sommeren 2009 mens det var 27-28 i kostersundet like utenfor. (Det var da det skipet fullt av stein gikk ned)

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Her har du kontaktinfo til ho som ordnet plass for meg:

 

Planbo Forvaltning AS

Kjersti B. Hauge

dir.tlf.: 69 97 26 12

e-post: kjersti@planbo.no

 

 

Som RSL skriver, kan du godt få plass i Marieholm Marina også, men det er ikke det samme som Strømstad kommunale marina.

 

Skal du ha plass i marieholm, så skal de ha totalpakke på båten din, dvs sommerplass, innendørs lagring, opptak med vask på høsten, service på båt og motor, polering og klargjøring av båten på våren osv.

Det er en grunn til at det er mange store dyre båter i den havnen... De båtene som har vært der siden før denne avtalen ble laget, har andre villkår...

Redigert av larshans1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...