Jump to content

Volvo penta 431a V6-180hk bensin???


rdfjell

Recommended Posts

Et filosofisk spørsmål som jeg av og til har lurt på: hvorfor har så mange motorer som legges ut for salg  -  spesielt påhengser  -  bare gått i ferskvann ? :crazy:

 

Men den konkrete motoren du nevner: beklager å være så direkte, men jeg ville nok holdt meg milevis unna   -   iallefall hvis tanken var å bruke den mer enn noen ganske få timer i året....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Enig med Poseidon i at det er merkelig hvor mange motorer som har gått i ferskvann.

 

Har en VP 3.0 bensin selv, og den passer vårt bruk. Motoren har vært bra til nå.

 

Om du skal velge den motoren eller ikke, vil jeg si er avhengig av om hva slags båt du har, og hvor mange timer gangtid du regner med å ha i året. Ved moderat gasspådrag er iallfall ikke vår motor og båt spesielt dyr i drift. Vi hadde i år et gjennomsnitt på 0.6l / nm. Da var det mye kjøring med 3/4 gasspådrag og fullastet båt. Men dette vil jo være veldig forskjellig fra båttype til båttype. Som alternativ kan du jo se på de nye Diesel lettvekterne. De ser veldig bra, men prisen er en annen.

Link to post
Share on other sites

Hei, får kansje legge til at den står i en Nidelv 690 og har fått bekreftet fra sikkert hold at den går og har godt i ferskvann, det jeg lurte på var om motoren har spesielle svakheter eller andre neg. ting....vet jo at man får kjøpt diesel, men til 100 000,- mer, denne har godt 385 timer og alle serviser er fulgt...men er det masse plunder med denne typen motor står jeg over. Takk for alle svar hittil, men mottar gjerne fler.

Link to post
Share on other sites

Hvis den er basert på GM's 4.3 L V6 er det en meget solig motor som vanligvis går lenge.

Svært mye av komponentene er kompatible med V8 350, hvilket gjør delene billig.

Typespesifikke deler til denne V6 er dog dyrere enn til V8.

Typisk effektuttak for denne motoren er 150-190 hk i bil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...