Jump to content

Fiskeplasser utenfor Tønsberg


ohenrikh

Recommended Posts

Hei

Jeg har båt i melsomvik båthavn og trenger noen gode fiskeplasser.

Gjerne tips om et kart/bok med gode beskrivelser i

 

Jeg kjører som regel ut gjennom Vrengensundet og ut i Nøtterøy / Tjøme skjærgården.

Så jeg er interessert i begge sider av Nøtterøy /Tjøme

 

 

Henrik

Redigert av ohenrikh (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Snakket med en som har vært å fisket en del i farvannet rundt Tjømme. Veldig dårlig med fisk. Har aldri vært så lite fisk som nå i våres.

Tror du må langt ut og dypt for å få noe særlig. Tenker da på Torskefiske.

Når makrelen kommer, får du den nærmest overalt. I fjor fiska jeg makrell inne i havna på Verdens ende og på flytebrygga på Østre Bolærne.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg har en fiskegal sønn ombord på 10 år, og det er ikke mange plasser rundt Tjøme vi ikke har fisket på... Jeg syntes det har vært ganske skralt med fangst de fleste plasser. Årsaken til at jeg sier dette er at da jeg var ungdom - ca 25 år siden, så var inntrykket mitt at fiske i saltvann førte til "fisk hele tiden - overalt!" yesnod.gif. Nå går det lenge mellom hver gang gutta hyler av gledenonod.gif

 

Har det blitt tatt ut for mye fisk de siste årene? Overfornevnte er jo bare mitt inntrykk, og jeg har heller selvsat heller ikke kommet over en ansvarlig person i kongeriket som vil innrømme det (de skylder på sel og gaupe istedet).

 

Politikk og forvaltning til side: De beste fiske opplevelsene vi hadde ifjor var disse:

 

- 2 x ute ved Færder Fyr et par fine dager i juni. Drev rundt og fikk masse makrell og bunnfisk litt avhengig av hvor dypt vi rakk å få snøret før det bet. Sluk og hekle

- Dorget fra mellom Lindholmen og Stauper - makrell i ett sett - måtte slutte å fiske før vi sank.... giggle.gif Dorgesnøre (håndtak)

- Dorget fra Svenner mot Rakke. Ittno. Men inne over Rakkeskjæra tok det plutselig av med makrell, og det var dødskult ! Dorgesnøre også her.

 

Litt på siden: Var en gang en tur inne på Syd-Øst av Bjerkøya, Nordøst for Holmestrand. Vindstille og dro opp MYE med sluk og stang.

 

Håper det blir litt mer action fra land iår sammenliknet med ifjor. Det ble stort sett bare smått som var under minstemål og måtte slippes ut igjen.

 

smiley.gif

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Ved den røde staken utenfor Fjærholmen pleier det også å bite godt,selv om det har blitt dårligere der også med åra.

 

Vil du har bergylt,er det bare å slippe ned snøret i sundet mellom Vestre Bolæren og Haneflu med ett blåskjell på.

 

På sørsiden av Ormø var det bra med rødspette tidligere,lenge siden jeg fisket der sist.

 

Sjørret skal det være bra med rundt Bjerkø og Hvalø har jeg blitt fortalt.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...