Jump to content

Aceton før priming og bunnstoff?


Sjøogvind

Recommended Posts

Eg vasket, slipte med eksentersliper tilkoblet støvsuger, så vasket eg. Hjørner pusset eg over for hand. Så la eg 3 strøk primer. Siden det vart for lang tid fra strøk 3 til eg ville legge bunnstoff la eg enda et strøk primer (tynnet det ut), så første strøk bunnstoff samme dag (4 timer etter). Bunnstoff la eg 1 strøk hvit, og 2 strøk sort. Da ser eg når det hvite begynner å skinne gjennom. Da må mer sort på.

Link to post
Share on other sites

før man påfører tre lag med primer, og deretter to lag med bunnstoff.?

Antall lag med primer er egentlig ikke så viktig. Det er tykkelsen som gjelder. Forskjellig verktøy og teknikk gir forskjellig tykkelse pr lag. Jotun hadde en gang en oversikt som anslo antall lag ved de forskjellige verktøyene. Mener å huske at de skrev 4 lag ved bruk av rulle.

 

PS! Husk at her handler det ikke om å få flest mulig kvadratmeter ut av hver boks :)

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Det er jo veldig sterkt, og er redd det kan skade gelcoaten

Det gjør den ikke.

Det du bør være redd for er at grunnarbeidet ikke er godt nok og at primeren begynner å flake av senere. Da får man en svært utrivelig kjempejobb.

For å være sikker på at dette ikke skjer må bunnen pusses skikkelig matt med grovt papir, iallfall 80. Abs ingen blanke felt må være igjen. Tørk av med aceton før du begynner å slippe, skift fille ofte.

Spyl med vann og sjekk at det ikke perler noe sted.

 

Primeren er så tykk at den vil dekke alle slipespor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...