jonsverre Startet 29.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2004 Hei, hva ville dere gitt for en brukt Yanmar 1GM fra 82 som ryker både hvitt (ved normal gange) og sort (ved høyt turtall) men den går... Den er saltvannskjølt Takk for råd. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2004 Spørsmålet reiser flere nye spørsmål, først og fremst hva du skal bruke den til: Har du en samme sorten, og ønsker denne som delemotor? Er den helt komlett, og følger noe ekstra med, av typen propellutstyr, instrumentering, etc? Skal du bruke den i båt, så spørs det om du kan ta overhalingsjobben selv og om du monterer den selv? Uansett; det kan ikke bli så mange kronene, rent intuitivt ville jeg nok si "mindre enn 10 kroner kiloen...." mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Rastløs Svart 29.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2004 Jeg var inne på samme tanke. - Kjøpe brukt salvannskjølt fra åttitallet. Alle jeg så på gikk jo, men saltvann er jo ikke akkurat legende på en motor, så jeg kom til at arbeidet med å montere ut den som satt i båten, for å montere inn igjen en som var omtrent like gammel ikke ville svare seg. KOstnad for kjøp, montering og en stor overhaling om 1 eller 2 år , blir jo ikke langt fra hva det koster å kjøpe en ny en. ( F.eks Honda Saildrive til ca 43.000 ) Kr 2- 5000 max, hvis du har god tid og er flink med motorer. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 29.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2004 I praksis er vel en saltvannskjølt motor av slik årgang verdiløs. Har du bruk for deler vil det nok stille seg annerledes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.