dvil Startet 13.April.2011 Del på Facebook Startet 13.April.2011 Hei, Etter god erfaring med slike fra prosessanlegg har jeg tenkt at membranventiler burde egne seg godt til bruk ved skroggjennomføringer i båter. Men jeg finner ingen referanser til at noen har benyttet slike, ei heller finner jeg noen til salgs i båtbutikker. Etter mitt syn burde de være veldig robuste, bortsett fra membranet nærmest evigvarende. Ventilspindelen er helt adskilt fra mediet. De burde tåle frost godt. På negativ side ser en at strømløpet vil gi litt mer motstand enn en kuleventil. Hvorfor blir ikke slike brukt?? Noen her med erfaring? Prinsipptegning fra Saunders valves: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 Vil tro de koster vesentlig mer enn kuleventiler i messing eller bronse? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 Dersom Saunders kan levere denne i bronse så er dette en optimal ventil. Båtbransjen har alltid vært konservativ og velger vanligvis billigste løsninger og ikke nødvendigvis det beste. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dvil Svart 13.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2011 Ja, jeg mener de kan leveres i bronse. Og de finns både med gjenger og flens. En spesiell brannhydrant-type fås med flens og 45 eller 90 gr. bend. Membranet sitter da i bendet. Pris kan være et viktig argument mot denne typen ja. Jeg skal undersøke priser. Men jeg vil ikke sammenligne med en vanlig kuleventil. Dette blir etter min mening et alternativ til Blake og lignende bronseventiler. Takk for kommentarer. Tar gjerne imot fler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.