Jump to content

Problemer med lading, BMW D12 Marine


jenZa

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har ett problem med motoren i båten min, den lader ikke. Motoren er en BMW D12 Marine. Jeg har overtatt båten etter min svigerfar og problemet var også sånn det er nå da også han hadde den. Det som er problemet er at regulatorreleet har en tendens til å gå veldig ofte.

 

Jeg har ikke prøvd å bytte ut reelet så lenge båten har vært i mitt eie, da dette er veldig dyrt orginalt, men svigefaren min har byttet den ut et par ganger - den har da ladet etter at han har byttet det ut, men etter en liten stund så slutter det å virke igjen. Dette hadde lett for å skje bare en lyspære etc. går.

 

Jeg har lenge vurdert å koble opp en ny dynamo, men dette er ikke lett da man ikke kommer til noe svinghjul etter andre roterende deler på motoren som det er mulig å montere en reimskive på.

 

Det jeg da lurer på er om noen vet grunnen for at regulatorreelet går hver gang det oppstår en liten elektrisk kortslutning i en lyspære etc. ?

Her er ett bilde av hvordan dynamoen er bygget opp. Har ringet rundt regulatorreleet.

863852.jpeg

 

Har også lagt ved ett bilde av hvordan det ser ut på motoren min:

 

863856.jpeg

 

Trenger dere mer informasjon er det bare å si ifra!

 

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...