Jens_P Startet 13.April.2011 Del på Facebook Startet 13.April.2011 (redigert) Kjøpte et repsett for gelcoatskader på Maritim i høst. (Fra produsenten Nor-plast/Siddis plast.) Finnes forøvrig ikke i Maritims sortiment lenger. Etter sparkling og sliping tørket jeg over med aceton, og da kom ripene frem igjen! Filla jeg tørket over med fikk samme farge som sparkelen. Kan det stemme at dette produktet ikke tåler aceton? Eller har jeg bearbeidet det før det er gjennomherdet? Andre med liknende erfaringer? Edit: Fant bilde av settet. Redigert 13.April.2011 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Jens_P Svart 14.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2011 Ingen med erfaringer? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Auskar Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 Aceton er løsemiddel for Polyester. Dette betyr at man bruker Aceton til rengjøring av utstyr der Polyester har vært brukt. Dette betyr selvfølgelig at Aceton tar knekken på Gelcoat, Topcoat og Polyester. Topcoat er farget Polyester tilsatt voks. Gelcoat er farget Polyester uten voks, og trekker derfor vann og det samme gjør Polyester. Bruk Lynol, dette tar ikke knekken på disse produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 17.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2011 Jeg levde i troen om aceton og glassfiberbåt var OK. Takk for oppklaringen av mysteriet! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.