Jump to content

hvor varm blir motorblokka på fm-motor, mtp lakkering?


vegardjoh

Recommended Posts

Hei.

Har en fm-motor som er blitt full av rust. har fått pusset unna det verste og tenkte jeg skulle lakkere den. har kjøpt en hammerrite lakk/maling, men den holder bare opp til +80 grader. Virket genial ettersom den bare kunne males rett på rust. Men vil noen av motordelene overgå denne temperaturen eller vil det gå med den? evnt hvilken lakk kan jeg bruke? Sjekket biltema og de hadde en som holdt opptil 600grader, men de var bare i temmelig uflatterende farger som gull og rød osv, og vil vel gjerne flasse av dersom det er rust igjen?

Link to post
Share on other sites

Du kan bruke "rusteter" på det rustet som er igjen.

Jeg brukte et tilsvarende stoff, husker ikke helt hva det het, men har skrevet det i tråden min om vedlikehold osv på aq 14x motorer.

Det stoffet så ut til å virke meget bra ihvertfall, og rusteter fra biltema er noe av det samme mener jeg.

 

Bruker hammerite på mye, men tror selve motoren blir i varmeste laget...

Link to post
Share on other sites

Den 600 graders lakken er kun beregnet til eksosdeler (uten vannkjøling), på motordeler ellers vil den ikke herde skikkelig pga lav temp. Den er dessuten matt og tynn, og rusten slår lett gjennom den. Vanlig emaljelakk tåler 150 grader, og fungerer helt fint som motorlakk. Så jeg ville sløyfet hele Hammeriten og heller brukt vanlig emaljelakk på alt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...