vegardjoh Startet 13.April.2011 Del på Facebook Startet 13.April.2011 Hei. Har en fm-motor som er blitt full av rust. har fått pusset unna det verste og tenkte jeg skulle lakkere den. har kjøpt en hammerrite lakk/maling, men den holder bare opp til +80 grader. Virket genial ettersom den bare kunne males rett på rust. Men vil noen av motordelene overgå denne temperaturen eller vil det gå med den? evnt hvilken lakk kan jeg bruke? Sjekket biltema og de hadde en som holdt opptil 600grader, men de var bare i temmelig uflatterende farger som gull og rød osv, og vil vel gjerne flasse av dersom det er rust igjen? Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 Du kan bruke "rusteter" på det rustet som er igjen. Jeg brukte et tilsvarende stoff, husker ikke helt hva det het, men har skrevet det i tråden min om vedlikehold osv på aq 14x motorer. Det stoffet så ut til å virke meget bra ihvertfall, og rusteter fra biltema er noe av det samme mener jeg. Bruker hammerite på mye, men tror selve motoren blir i varmeste laget... Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 brukte biltema sin grønne hammerlakk og penslet min marna mb10a motor 2 strøk med den. holder fint ennda det :) eksos manifoilen lakka jeg med en matt sort powercoat lakk som tåler litt mer. men mest for og få noe farge skille på maskinen:) Sitér dette innlegget Link to post
vegardjoh Svart 13.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2011 takk for svar. Da tror jeg jeg går for en kombinasjon av begge svarene. jobber litt mer med rusten, og lakkerer deler med hammerrite og resten med spraylakk som tåler litt mer varme :) så får det heller bare stå til ;) Sitér dette innlegget Link to post
Vbunn Svart 13.April.2011 Del på Facebook Svart 13.April.2011 Hvis jeg husker rett er hamerite lakken basert på silikon. Det vil da være lurt å lakke eksosmanifolden først slik at du ikke får problemer der. silikon og lakk er ikke bra. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 Den 600 graders lakken er kun beregnet til eksosdeler (uten vannkjøling), på motordeler ellers vil den ikke herde skikkelig pga lav temp. Den er dessuten matt og tynn, og rusten slår lett gjennom den. Vanlig emaljelakk tåler 150 grader, og fungerer helt fint som motorlakk. Så jeg ville sløyfet hele Hammeriten og heller brukt vanlig emaljelakk på alt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.