Jump to content

Jeg bytter plastbåten ut med trebåt etter påske!


SeaQueen

Recommended Posts

Heisann, alle båtvenner!

 

Etter påsken gjør jeg noe rart. Jeg bytter ut min Sollux 24 AC med en rar trebåt, men på 30 fot... Bedre plass når mor og far, to hunder og to 17 åringer skal på tur.

 

Mange reaksjoner: ååå, nå kjøper du deg arbeid!! Ja, det gjør jeg nok, men jeg kjøper komfort. Båten ble bygget på Bokn på 80 tallet med en marinisert Nissan 2,2 diesel, vannbåren varme, varmt og kaldt vann, og STÅHØYDE i båten.

 

Det blir litt oppussing inni båten, men selv om jeg har 8 tommelfingre gleder jeg meg.

 

Måtte bare dele dette med dere!

 

Ha ein flott båtsesong!

Link to post
Share on other sites

har selv gjort det samme, og har ikke angra ennå. Så lenge man sørger for jevnlig vedlikehold av treverket så blir det ikke så mye mer arbeid enn med plast. Mange forbinder trebåt med gamle båter som trenger masse renovering, men kjøper du en som er godt holdt får du bra båt for en rimelig penge. Eneste minuset er at det er vanskeligere å selge, så du bør ha et langsiktig perspektiv.

Link to post
Share on other sites

God plass får du hvertfall. Det er sikkert. Sengene i baugen går jo ann å gjer noko med om du ønsker. Håper du får den heim i påsken da. Det hadde vert noe når det er meldt så fint vær

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Savner Solluxen, men båten er større både i fot og bredde, så nå har vi god tumleplass. Mange gratulerer meg med alt arbeidet jeg har kjøpt......... Men er ikke det litt av vitsen, da? Bruke tid på hobby?????

 

Og i dag kom en ny smak på sommeren, så det blir en tur utpå... Helgetur neste helg med langhelg??? Håper det!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...