Jump to content

Rengjøring av 80l dieseltank uten mannlokk.


cheetah

Recommended Posts

Har nettop fått tømt dieseltanken pga vann som har kommet inn fra sprukket tanklokk. Tømte det jeg kunne med en manuell pumpe og trakk ut slangen i bunnen av tanken ut fra en fordypning slik at resten gikk i kjølen. Ser via hullet til måleren aat det er noen flekker med brunt belegg i bunnen av tanken :sweat: Er 2 skvalpevegger i tanken så vet ikke hvordan det er der. Er det noen måter å rengjøre tanken på uten å montere 3 mannlokk eller ta tanken ut av båten? Tanken er av rustfritt stål. Takk på forhånd :thumbsup:

Redigert av cheetah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg skrur av giveren til tankmåleren og suger opp bunnfallet på følgende måte: en tynn slange som tapes til en stang, slik at jeg har kontroll på at slangen er i bunnen av tanken. Borer så 2 hull ( mindre diameter en slangene) i en kork til en 1 1/2l brusflaske. Denne slangen skråskjeres og dras igjennom hullet i korken. En slange til dras gjennom korken som jeg suger i, og "graksen" havner i flasken.

 

tanksuger.jpg

Redigert av snorken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...