cheetah Startet 14.April.2011 Del på Facebook Startet 14.April.2011 (redigert) Har nettop fått tømt dieseltanken pga vann som har kommet inn fra sprukket tanklokk. Tømte det jeg kunne med en manuell pumpe og trakk ut slangen i bunnen av tanken ut fra en fordypning slik at resten gikk i kjølen. Ser via hullet til måleren aat det er noen flekker med brunt belegg i bunnen av tanken Er 2 skvalpevegger i tanken så vet ikke hvordan det er der. Er det noen måter å rengjøre tanken på uten å montere 3 mannlokk eller ta tanken ut av båten? Tanken er av rustfritt stål. Takk på forhånd Redigert 14.April.2011 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 Henger meg på denne jeg...skulle gjerne hatt gjort rein min også... Tør nesten å sette penger på at vi har samme tanken i båten.(har jo samme båt)hehe... Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 14.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2011 Har sikkert det ja. hehe Min er rød og har måleren plassert i midten av tanken. Må jo være et noe stoff man kan skylle tanken med så man slipper å lage 3 store hull Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 ja min er også rød..hehe... ja hadde vært deilig og kunne fått den rein uten å lage manlokk i den... Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 15.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2011 Må være noen som har peiling Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 15.April.2011 Del på Facebook Svart 15.April.2011 (redigert) Jeg skrur av giveren til tankmåleren og suger opp bunnfallet på følgende måte: en tynn slange som tapes til en stang, slik at jeg har kontroll på at slangen er i bunnen av tanken. Borer så 2 hull ( mindre diameter en slangene) i en kork til en 1 1/2l brusflaske. Denne slangen skråskjeres og dras igjennom hullet i korken. En slange til dras gjennom korken som jeg suger i, og "graksen" havner i flasken. Redigert 15.April.2011 av snorken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.