Jump to content

Lite av nidelv300 på finn.no


tooti

Recommended Posts

Ligger en ute på finn nå tror jeg. Modellskiftet var i 2004 tror jeg, så det burde jo vært noen flere, om ikke da eierne er så fornøyd at de ikke vil selge. Kjøpte min i høst, og siden har det ikke vært noen bortsett fra denne som også sto ifjor. Ellers så er det jo flere av den nye typen, til en del høyere pris ser jeg. Driver nå med vårpuss på min, skiftet belg idag, så nå er det polering som venter:)

Link to post
Share on other sites

Jeg har KAD300 i min, og ville ikke hatt så mye mindre i den, er noe treg i akslerasjonen. Men det er vel ikke mer enn 40 hester eller noe sånt i forskjell, og vet ikke helt hvor mye det har å si. Men vet det er enorm forskjell på min og de nye med D6.

Ser du bor i Haugeby, og om du vil så er du hjertelig velkommen til å ta en titt på min, så kan du jo vurdere det sel også. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Nidelv 300ene er altfor dyre i forhold til størrelse og kvalitet mener jeg. De er jo priset høyere enn Windy 32. Det ble ikke lagd så mange før modellskriftet i 2004. Vår N300 hadde D6 310. Jeg testet en med KAD300 - den mener jeg er undermotorisert - mendmindre man setter på annen propell enn det Nidelv satt på. Jeg tror Nidelv ofte valgte høy toppfart fremfor aksellerasjon - for meg er det siste viktigst.

 

Vi solgte vår etter en sesong - konkluderte etter første natta i båten at det var feil båt for oss. Dessuten var det en liste over slurvefeil så lang som et vondt år. Det var først da vi solgte båten at den var helt i orden.

 

Jeg synes Nidelv lagde fantastisk fine båter opp til 25 fot. Over det klarte de ikke å lage gode nok båter i forhold til prisen mener jeg. Desverre.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er i grunnen enig i at de er moe høyt priset ja. Men ser den med Kad 44 er satt ned 70000 nå i forhold til tidligere. Men den bør vel egentlig litt til ned mht alderen. Da jeg kjøpte min så hadde selger gått ned 280000, så var ikke så mye prutingsmonn hos ham da jeg ville bytte den forrige min. Men vi ble enige til slutt. Ellers så er så langt fornøyd med den til mitt bruk. Kunne nok også tenkt meg i Scirocco, men den havner desverre de ekstra lappene utenfor mitt budsjett.

Link to post
Share on other sites

Hadde vi kjøpt 30 foter i dag hadde vi nok endt på Bavaria 28 tror jeg. Det er desverre ikke mange bra norske båter i denne størrelsen. Kanskje NordStar 290 - men den er ganske flatbunnet. Egentlig er Windy 31 Tornado en bedre turbåt enn Nidelv 300 tenker jeg. Den har i det minste en god seng i stikkabinen.

 

Jeg vet at han som kjøpte vår N300 byttet til mindre propell og fikk betydelig bedre aks enn jeg hadde.

 

Vi kjøpte vår N300 som turbåt for 4. Det funker den ikke som. Men som en litt stor daycriuser funker den. Problemet er at det ikke finnes noen gode senger for ett par ombord. Enten for korte eller for smale.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...