Jump to content

finnmaster 6800 wa, erfaringer?


knoppen

Recommended Posts

Jeg er nok ganske så inhabil her siden jeg selger min Finnmaster 6800 WA nå :smiley:

Men kan jo dele litt av mine erfaringer likevel:

 

Det jeg liker best med denne båten er at den har en lys og trivelig kabin med god utsikt i alle retninger for både fører og pasasjerer. Videre synes jeg den går veldig fint i sjøen, skroget er ganske spisst og med dyp V i fronten så den skjærer fint gjennom småbølger og hekksjøer. Det blir dermed komfortabelt å holde relativt stor fart med den i all slags vær. Liker også at den har masse kraft og akselerasjon, kommer lett opp i plan og man kan bruke motoren aktivt for å tilpasse seg bølger og annen trafikk.

Båten er veldig økonomisk i drift og har ganske stor tank så man slipper å fylle så ofte.

 

Båten virker solid bygget, ikke noe skranglig og vibrasjoner. Er også veldig praktisk at man lett kan gå rundt kabinen på begge sider for sikker adkomst til baugen.

 

Synes også at båten er veldig fin å se på :smiley:

 

Det som trekker litt ned for min del:

Blir litt liten plass ute til f.eks å frakte materialer og utstyr til hytta - men samtidig god plass inne (men den har ikke jeg så mye bruk for)

Savner utvendig styring, på fine sommerdager sitter jeg inne og kjører mens kona sitter ute, den store takluken og skyvedøren gir sol inne også men blir ikke helt det samme

Synes det blir litt mye arbeid/kostnader med vedlikehold på hekkagregat i forhold til hvor lite vi bruker båten (<50 timer per år)

 

Om du søker litt her på båtplassen vil du se at jeg har hatt problem med drevet på min, dette har ikke noe med båttypen å gjøre og var vel mer å regne som uflaks.

Dette er uansett fikset nå med helt ny øvre veksel og ny vibrasjonsdemper på motoren.

 

Båten fungerer helt fint som fiskebåt for 1 til 2 personer, men skal flere fiske samtidig blir det nok litt trangt.

Den kan fint brukes til overnattingsturer/ferie for 2, et mindre barn er det også plass til da.

 

Ta kontakt om du vil se nærmere på min, kan evt. ta båten over Boknafjorden f.eks til Haugesund om du vil ha litt kortere vei :smiley:

 

Helge

Helge O

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...