Jump to content

Skifte hydrolikk slanger til styring dph drev


Bekko

Recommended Posts

Jeg ser att jeg har en lekasje på en slange BB side til styresylinder på på mitt DPH drev.Er det noen som har skiftet disse slangene, jeg ser att der er veldig trangt å komme til å løsne slangene,der dei er skrudd på oppe på drevet.Brukte dere noe spesialverktøy til å løsne slangene oppe.

Link to post
Share on other sites

Platen som alle 4 slangene går opp i, er festet med 2 stk "usynlige" umbrakoskruer. På innsiden av platen sitter det 4 stk løse o-ringer som kan være vanskelig å få tette.

Nå får du alle 4 slangene i et "kit". Har byttet 3 ganger på 2 år. Håper den siste typen slanger varer evig:) Lykke til! Er drevet ditt under 5 år gammelt, er det reklamasjon.

Redigert av Targa 23.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg har fått byttet disse slangene to ganger på garanti...og det er vi mange som har gjort. siste utgaven som jeg fikk i høst var av en ny type...

Sævrøy, var det ikke en grandezza 31 du hadde, du også? var det ikke du som hadde lekkasje i fenderlist?

 

På bildet under ser du bilde av en av mine slager i høst. Blærete alle sammen etter 15 måneder siden forrige skift.

 

baatrep_032.jpg

 

edit, ser etter posting at det var du ja... :)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mine slanger er ikke blærete, dei ser helt fine ut. Så eg tror er bare skifter den ene slangen eg ser att eg kan kjøpe slangene en for en hos Volvo pris kr 1340, Eg prøver å skifte slangen uten å løsne hele platen eg tror det skal gå. Båten er en Grandezza 31 OC.

Link to post
Share on other sites

Nei, skruene står plassert mellom slangene som er skrudd i platen. Se item 22 her:

http://www.volvopentashop.com/JWGulliksen/en-GB/Details/PentaPartsCatalog/7744790_023?path=MarineDrivesAndTransmissions%2F7744790%2F7744790_64%2F7744790_023

Her står det at det er et part nr pr. slange, men sist eg fikk nye slanger fra Gulliksen, var alle 4 i samme posen med felles part nr. Det settet står det ikke noe om i VP nettbutikken.

Det beste er å bruke et lite pipesett med et ledd mellom skralle og bitsen med 4mm (tror eg) umbrako.

Eg ville ha byttet alle 4 slangene, sjekk prisen for hele settet med en VP forhandler, før du bytter bare den ene.

Redigert av Targa 23.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...