Jump to content

"ForNorsking"/Styling av Gobbi :-)


Puffen

Recommended Posts

Når jeg var ombord i Gobbi første gang, så syntes jeg de var fryktelig plastikk og hvitdominerte. Etter litt spekulering og riving, samt konsultasjon med nærmeste skipsinnrednings pusher fant jeg ut hva som burde skiftes. Sanden Snekkerverksted som tidligere har laget innredninger til Flem og Spirit tok jobben med å lage nytt bord og benkeplate i teak, samt finerfront til kjøleskapet. Synes det ble riktig så fint jeg :-) Kostet ikke all verden heller.

 

16042011007.jpg16042011005.jpg

Redigert av Puffen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Når jeg blar meg igjennom på finn.no på divers båter, titter forsåvidt på alle cabincruisere i størrelsen 29 til 36 fot for å sammenligne det man har med det som finnes på markedet, så ser jeg veldig mye hvitt og hvitt. Enkelte merker utpreger seg jo. Teakdørk er det kanskje, men hvite puter og plastbord i sittegrupper.. Det skal ikke mye til for å få det fint med varmere farger, og som trådstarter har fått til, trebord og litt ekstra tredetaljer. Koster vel ikke så mye og man sitter igjen med et pent resultat som skiller båten ut og gir en helt annen opplevelse sannsynligvis.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Var såpass fornøyd med resultatet fra i vinter, at jag drar det litt lengre. Nå har jeg gitt snekkern utfordringen med å lage den buede døra også i teak. Samt en list mellom benkeplata og kjøleskapet. Skal poste noen bilder når vi kommer så langt.

Forøvrig starter en masse kosearbeid. Pussing oljing av dørker, utskifiting av kloakkslanger og en masse annet finisharbeid.

Link to post
Share on other sites

Dette ble veldig bra! Det som er fordel med sånne type båter er jo at dem har slette jevne skott og benker uten alt for mange avsatser og instøpte lister stivere eller detaljer! Bra utganspunkt for å modifisere

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...