Jump to content

VC 17 og Primocom - kan jeg bruke dette sammen?


MarinaX

Recommended Posts

Hei.

 

Har søkt på Forumet om gode tips / råd til min utfording uten å ha funnet det. Derfor dette innlegget:

 

Forrige eier av båten min har brukt VC17 som bunnstoff og det ser ut til at de har bare smurt flere lag på hvert år som har gått, uten å ha slipt ned bunnen noen gang. Jeg har i dag vannslipt bunnen med 120-papir og nå er det ganske så mye ulike "flekker" på bunnen, noen helt hvite (ikke så mye men litt allikevel) og så er det ganske mye "blåe" felt og så er det gammel bunnstoff resten - sånn brun/metallfarge/gylden farge. Jeg ble anbefalt av en selger ved en maritimhandel om å ha på International Primocon, enkomponent primer på alle slike flekker - MEN der står det at dette IKKE skal under VC17 på boksen. Da lurer jeg fælt på hva jeg skal gjøre? Jeg har tenkt å ha hele bunnen ordentlig til neste år (få bunnen sandslipt og bygget opp igjen), men for å ikke drepe min egen entusiasme som en helt fersk seilbåteier, så håper jeg å få slippe det i år og få noen gode svar her på forumet på min utfordring. Har også fått høre at jeg ikke kan ta på VCTar oppå det gamle bunnstoffet siden det danner seg bobler da, og begynner å flasse - så det er vel ikke noe option å bruke det på disse flekkene mine heller.

 

Kjølen har jeg ikke gjort noe med ennå, så den blir bare "kattevask"slipet i morgen tenker jeg - enten med sandpapir eller vannspilt. Anbefalinger? En del rust og noen "stygge" flekker der vannet har trengt seg inn (tror jeg), dette i overgangen bunn / kjøl.

 

Oida, vasket bunnen med sånn alkalisk vask i tillegg, trodde det var lurt for å få den ren, spørs hvordan den ser ut i morgen... skylte selvklart med vann også da. Dette er vel slik en lærer - prøver meg frem:-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...