Jump to content

Vil "flytende kork" fungere på saltvannsdelen?


2xDiesel

Recommended Posts

Hei igjen!

 

Har en liten lekkasje i en kobling hvor sjøvann kommer inn fra drevet. (ca: 1 drypp hvert 5 sekund)

 

Spørsmålet er: Hvis jeg kjører ferskvann i en loop mens båten ennå er på land og tilsetter "flytende kork" vill dette ha noen tettende effekt når jeg får båten på vann og det kun blir kaldt sjøvann som kommer inn i slangen?

 

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Ville nok ha reparert dette skikkelig mens båten er på land...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

 

Det går en slange fra den platen (er det transom plate det heter?) og en 10 - 15 cm inn i båten. Der skjøtes den over i et rør eller annen slange som går til motoren. Det er i denne skjøten det lekker!

 

Skjønner ikke hvordan jeg skal komme til den ute å ta ut motoren?

 

Når jeg tenker her, er kanskje løsningen å løsne slangen på platen, så i motoren og dra ut hele rør/slange enheten og deretter fikse skjøten?!?

 

Hmmm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...