Draco17merc Startet 17.April.2011 Del på Facebook Startet 17.April.2011 Har ein mercruiser 120 88 mod som står i ein Draco 17. Forige eiger byttet drev og etter dette var det ikkje gnist ifølge han. Eg har byttet coil, fordelerlokk, stift, kondensator. Men ingen gnist, noen som har noen formeininger? Kommentar fra moderator: Slått sammen to emner. Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 høres ut som et lednings brudd. Sitér dette innlegget Link to post
aflerik Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 har ein draco med 120 hk mercruiser bensin som eg ikkje får gnist på :( noen som har ett koblingsskjema over den båten/motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 Hvilken Draco har du? Ligger skjema for endel Draco´er i dokument arkivet her på BP. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
aflerik Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 draco 17 Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 Ok, tror ikke du finner skjema for den her. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
adeneo Svart 18.April.2011 Del på Facebook Svart 18.April.2011 Har denne tilfeldigvis Alpha drev? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.April.2011 Del på Facebook Svart 18.April.2011 Dette skal være el. skjemaet for båten. Det er desverre lite lesbart, men det går i det minste an å følge ledningene dersom man legger til litt godvilje. Jeg ville kanskje tro at de orginale skjemaene ligger ett eller annet sted hos Windy, og hvis du kontakter de direkte, og klarer å få noen der til å lete det frem for deg, så er det sikkert bedre, selv om jeg tviler på at du får noe hjelp. Må tippe litt på motoren, men tipper på slutten av '70 begynnelsen av '80 Mercruiser GM120 motor, og da er det som følger: Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 18.April.2011 Del på Facebook Svart 18.April.2011 PÅ en såpass "liten" motor som 120 er det nok et alpha drev. Er det ikke noe med "gearshift" anordning som bryter gnist til plugger i det en veksler gear, isåfall kan det være noe feil ved dette systemet, slik at den står brutt hele tiden. Sannsynligvis en justeringssak? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.April.2011 Del på Facebook Svart 18.April.2011 Det var forsåvidt akkurat det jeg tenkte på. Dersom det er girtenningsbryter på denne, så bør den sjekkes først, ettersom bryteren ofte blir dårlig, eller det kan være feiljustert etter drevbytte, slik at strømmen til tenningen brytes. Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 18.April.2011 Del på Facebook Svart 18.April.2011 Sjekk også ledningen som er til girtenningsbryteren, har vært borti at den har ligget til gods på toppen av blokka, og dermed har isolasjonen blitt slitt vekk. Det tok lang tid før jeg fant feilen. Jeg lastet ned manualen til Mecruiser her på Baatplassen, der er også en tegning av det eletriske anlegget, uvurdelig i et slikt tilfelle. Ellers er det bare å begynne med et multimeter eller en prøvelampe og finne ut hvor strømmen stopper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.