Jump to content

Draco 17 med 120hk Mercruiser, ingen gnist. Koblingsskjema?


Draco17merc

Recommended Posts

Har ein mercruiser 120 88 mod som står i ein Draco 17. Forige eiger byttet drev og etter dette var det ikkje gnist ifølge han. Eg har byttet coil, fordelerlokk, stift, kondensator. Men ingen gnist, noen som har noen formeininger?

Kommentar fra moderator: Slått sammen to emner.
Link to post
Share on other sites

Dette skal være el. skjemaet for båten. Det er desverre lite lesbart, men det går i det minste an å følge ledningene dersom man legger til litt godvilje.

Jeg ville kanskje tro at de orginale skjemaene ligger ett eller annet sted hos Windy, og hvis du kontakter de direkte, og klarer å få noen der til å lete det frem for deg, så er det sikkert bedre, selv om jeg tviler på at du får noe hjelp.

 

dracoel.jpg

 

 

 

Må tippe litt på motoren, men tipper på slutten av '70 begynnelsen av '80 Mercruiser GM120 motor, og da er det som følger:

 

merc120elfarger.jpg

 

merc120elskjema.jpg

Link to post
Share on other sites

PÅ en såpass "liten" motor som 120 er det nok et alpha drev. Er det ikke noe med "gearshift" anordning som bryter gnist til plugger i det en veksler gear, isåfall kan det være noe feil ved dette systemet, slik at den står brutt hele tiden. Sannsynligvis en justeringssak?

Link to post
Share on other sites

Sjekk også ledningen som er til girtenningsbryteren, har vært borti at den har ligget til gods på toppen av blokka, og dermed har isolasjonen blitt slitt vekk.

Det tok lang tid før jeg fant feilen.

Jeg lastet ned manualen til Mecruiser her på Baatplassen, der er også en tegning av det eletriske anlegget, uvurdelig i et slikt tilfelle.

Ellers er det bare å begynne med et multimeter eller en prøvelampe og finne ut hvor strømmen stopper.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...