Jump to content

Hvordan er de rustfrie slangeklemmene til biltema?


tomzern

Recommended Posts

Jeg forsøkte noen av disse for en del år siden, og var ikke imponert... De var av så dårlig kvalitet at en ikke kunne stramme de uten at en trakk over "gjengene".. Mulig de som selges nå er av bedre kvalitet.. Men på slangeklemmer så gambler ikke jeg på kvaliteten..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

En kan få mye dritt fra andre leverandører også. Har ikke tall på hvor mange slangeklemmer jeg har sprengt og dette etter at de skulle ha vært av god kvalitet. Nei, sjekk klemmene på stedet er nå mitt råd (ta med skrutrekker) enten det er den lokale maritime butikken / rørleggeren eller fra BTema. Muligens en kan få returnert de kaputte til BTema...

 

Men så bruker jo jeg å stramme slangeklemmene med pipenøkkel til de sitter.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt både gode og dårlige rustfrie slangeklemmer på Biltema, så de har nok flere leverandører. De spinkleste er elendige, lar seg ikke stramme skikkelig. Men de som ser litt kraftigere ut er helt OK, fullt på høyde med andre merker. Problemet er at de skifter levernadører i tide og utide, så det som er bra en gang kan være dårlig en annen. Men sånn er det vel hos andre butikker også...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

I følge tester er er det slik at mange slangeklemmer på markedet slipper taket litt, slakker seg med tida. Dette har eg hørt hos fleire større brukere, som feks båtverksted. Kun ABA holder mål, og er anbefalt av mange marinaer.

Men eg har aldri sett noko test sjølv altså :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...