Jump to content

Båtsportkart


bliss X

Recommended Posts

Var en tur innom Nautisk forlag idag. Båtsport serie C er kommet i ny utgave for 2003 - 2004. Samtlige kartblad er WGS 84 (tok meg den frihet å åpne en mappe) Baatplassens kapteiner kan dermed  seile trygt til Kragerø vha GPS og båtsportkart.

 

Det betyr vel at Columbus epoken nærmer seg slutten her på Østlandet? Tror det er et eller to kartblad i serie B som fortsatt er Columbus, men jeg glemte i farta å sjekke om det var noen ny utgave av Serie B.

 

Verden går framover

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Har ikke dette, men sier de at ALLE kartbladene inneholder nye målinger?

 

Det finnes nemlig ingen oversikt etter det jeg har sett som sier hvilket datum det er på hver enkelt kartblad. I og med at kartbadene er utsnitt fra hovedkartserien kan man finne både det ene og andre i en båtsportkart mappe.

Link to post
Share on other sites


Lasse: Har ikke dette, men sier de at ALLE kartbladene inneholder nye målinger?

Nei - de sier ikke det.

 

Ordrett sitat fra annonsen:

Sørlig serie fra A - M i ajourført utgave. De fleste sjøkartene har WGS84/Euref89 gradnett slik at posisjoner fra GPS kan plottes direkte inn i sjøkartet. Serie B, C, D, E, G, H, J og L inneholder helt nymålte sjøkart.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...