Jump to content

Noen som vet pris på Tilt-motor til drev?


sjonkel

Recommended Posts

Har en Penta Tamd 40 med et VP 290 Drev. Tilten fungerer, men siver tilbake igjen i 0 stilling etter ca 10-15 minutter. Har en eldre tiltmotor som ikke fantes deler til visstnok (olja er sjekket OK).

 

Så jeg må kjøpe ny... noen som vet ca pris og hvor jeg får bestillt en slik en?

 

-Joda 7900

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Dette er ting som går i stykker og dessverre ikke lar seg reparere. Jeg har byttet disse på flere båter jeg har hatt.

De koster forholdsvis mye her hjemme så jeg bestiller de på ebay, da kommer de på ca. 1500,- levert her hjemme inkl. frakt

og mva.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

En ting til.

 

I utgangspunktet så spiller det ingen rolle om du kjøper til Volvo eller Mercruiser. Det du må se på er om det er 2 eller 3 ledninger som styrer pumpen.

Noen pumper har en fast - ledning, og dreieretningen bestemmes av hvilken av de 2 andre ledningene du setter + på.

Andre pumper har kun 2 ledninger, da styres dreieretningen ved og bytte om + og - på disse 2 ledningene.

 

Ellers så er det noen som selger disse på Finn.no, men vet ikke pris.

Redigert av Kalle74 (see edit history)

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

jeg bestiller de på ebay, da kommer de på ca. 1500,- levert her hjemme inkl. frakt og mva.

 

Hvis du klarer hydraulikk pumpen til VP ferdig levert til Norge for 1500,- spenn så tar jeg to?

 

I utgangspunktet så spiller det ingen rolle om du kjøper til Volvo eller Mercruiser.

 

 

OK!

 

Har en Penta Tamd 40 med et VP 290 Drev. Tilten fungerer, men siver tilbake igjen i 0 stilling etter ca 10-15 minutter.

 

 

Dersom du er sikker å at det ikke er lekasje i sylindrene, så er det tetningene i pumpen som ikke holder tett, disse er i utgangspunktet ikke utskiftbare.

 

En hel del deler er fortsatt tilgjengelig, du kan se her hva som er gått ut av produksjon!

 

Er mulig du har denne utgaven! Den kan i såfall erstattes av den nyere utgaven.

 

Så jeg må kjøpe ny... noen som vet ca pris og hvor jeg får bestillt en slik en?

 

Den ene linken over går til en side som selger original VP ny.

 

Her er en på Ebay, noe mer enn 1500,- blir det nok før du har den hjemme, men bedre en 10 lapper hos VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...