mateco Startet 19.April.2011 Del på Facebook Startet 19.April.2011 (redigert) Heisann! Har nå tatt med hjem kallesjen (lys beige) for rengjøring av bl.a. grønske og jordslag! Gnikker og gnikker og gnikker... Bruker Vanish Oxi Max -pulver sammen med vann og børste, men ser ikke ut til å fjerne noe i det hele tatt! Noen som har gode råd som funker ??? Bjørn Redigert 19.April.2011 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
tom-ass Svart 19.April.2011 Del på Facebook Svart 19.April.2011 Jeg gjorde dette i fjor, men med elendig resultat. Så jeg sendte hele greia til rens, kosta 1750 kroner og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Vaskeriet vaska den, fjernet all jordslag og impregnerte den. Enklere kan det ikke gjøres! Jeg brukte denne karen: http://www.torvask.no/ Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
mateco Svart 19.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2011 Siden jeg skrev innledningen så gikk jeg lei skrubbinga og tok frem "stor-slegga", dvs. høytrykksvaskeren. Den gjorde jobben og grønske, jordslag og gammel impregnering forsvant ganske så effektivt. Det gikk utover enkelte deler av en søm som jeg må sy opp (gammel kallesje) men den tar med glede!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Vidar B Svart 19.April.2011 Del på Facebook Svart 19.April.2011 Hei "mateco". Du går grundig tilverks. Men hva gjør du nå for å få kalesjen tett. Regner med at kalesjen nå er full av små usynelige hull samt at den vil trekke vann. Jeg er i samme situasjon som deg med en gammel kalesje og vil nok bruke samme metoden. Brukte du noen kjemiske midler på kalesjen før "stor-slegga" ? Til impregnering av gammel kalesje, har jeg med meget godt resultat brukt fargeløs våtroms-silicon løst opp i White sprit. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 19.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2011 Skrubba først med litt Vanish Oxi-Max pulver og vann, lot det virke noen minutter før jeg brukte høytrykksvaskeren. Vil tro det funker like greit med vanlig vaskepulver ! Har liggende Biltemas kallesje impregnering i båten som jeg har tenkt å prøve ut når kallesjen er montert og tørket !! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jada Svart 19.April.2011 Del på Facebook Svart 19.April.2011 (redigert) Har nettopp forsøkt Maritims jordslagfjerner. Dempet jordslagflekkene noe, men de forsvant ikke nei Selv ikke etter børsting med myk svamp. Ifølge bruksanvisningen skulle middelet bare sprayes på og virke i mellom 5 og 45 minutter, og deretter skylles med vann. Lot det ligge på i bortimot 45 min. Men nei takk, det forsvant ikke. Men noe bedre ble det.... Men er alt i alt ikke fornøyd LEI AV KALESJE Ja egentlig lei av hele båtpussen, og høstjobben. Det holder å bruke båten for meg. Jobben kan andre gjerne overta.................... Det var dagens lille sukk herfra Redigert 19.April.2011 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 19.April.2011 Del på Facebook Svart 19.April.2011 En positiv bieffekt av hele jobben med å forsøke å få rein kalesje, er at badekaret ble gullende reint når siste skyllevann ble tømt ut Sitér dette innlegget Link to post
Holen's Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 Ikke bruk Biltemas kalesje impregnering!!! Den tilltrekker seg groe!!! Kalesjen min var fin å uten groe. Brukte biltemas produkt i fjord. etter 3 måneder var den J**la stygg!! Bruk heller dyrere impregnering!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.