jada Startet 19.April.2011 Del på Facebook Startet 19.April.2011 Ja, kort og godt, hvar betyr det når jeg sorterer søkeresultatet etter "beste treff" på Finn ? Hva vektlegges da? Noen som vet ? Eller tror de vet?? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.April.2011 Del på Facebook Svart 19.April.2011 (redigert) Finn.no benytter følgende script, både på bil og båt: function setSortByRelevanceForCar() { var keywordValue = document.getElementsByName('keyword')[0].value; if (keywordValue.length > 0) {document.getElementById('car_keyword_sort').value = 9; } } Kort fortalt, annonsen søkes igjennom, og jo flere ord og jo bedre de matcher dine søkeord, desto "bedre treff". Med andre ord, et standard "keyword" søk. Redigert 19.April.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 19.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2011 Jo, det ante meg at det var noe i den retningen. Men når jeg stort sett søker på en bestemt båt. Altså kun båtmerke med påfølgende modellbetegnelse, så kommer Finn opp med endel resultater sortert etter "beste treff". Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 28.November.2017 Del på Facebook Svart 28.November.2017 Løfter denne igjen - har dette scriptet endret seg siden @adeneo tok det ut sist? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
adeneo Svart 28.November.2017 Del på Facebook Svart 28.November.2017 Det endrer seg nok hele tiden. Det jeg har tatt ut ovenfor er nok bare en kort snutt som setter en verdi dersom det ikke finnes et nøkkelord eller noe sånt, selve algoritmen som skal finne ut hva som er "beste treff" ligger nok på serversiden, og er utilgjengelig for alle andre enn finn, men at den oppdateres kontinuerlig kan man nok regne med, selv om treffene akkurat ser ut til å bli noe særlig bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.