Superkul Startet 19.April.2011 Del på Facebook Startet 19.April.2011 (redigert) kjøpte hyd styring da vire styingen har røki skulle tre gjennom stangen der viren gikk gjennom før men det går bare ikke - prøvde å dunke og slet frem og tilbake - var så vidt jeg fikk den ut igjen virker som den kiler seg -eller enda rarere at hullet er skjevt - går det an?? noen triks her som jeg ikke vet om?? ( kanskje derfor styreviren ikke gikk frem og tilbake lenger siden styringen sto dønn???) red - vi snakker om utenbordsmotor - og motoren henger på båten - Redigert 19.April.2011 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 19.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2011 stanga med rød pil Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Vbunn Svart 19.April.2011 Del på Facebook Svart 19.April.2011 Det er nok rust i røret. Jeg fikset det engang med et litt mindre rør samt dobbeltsidig teip og grovt sandpapir. Ikke bruk rustløser da må du isåfall ha våtslippapir. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2011 det som er så rart er at det virker som hullet er litt banan satt så sykt når jeg banket det inn at dev var nr før hele maskina havna i elva her nede og det ser ikke ut som det er rust der heller men skal helt klart få honet det opp - må bare være litt kreativ med noe rør / slipepapir Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2011 ingen som har vært borti detta og sliti med å få gjennom stang eller vire der før??? forslag til verktøy ?? vurderte og ta vinkelsliperen og pusse enden på stanga litt rundere Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
GlennIversen Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 jeg brukte 10mm kobberrør som jeg tapet fast smergelpapir på med dobbelsidig tape, og satt det på batteridrillen og kjørte på slik at jeg fikk pusset godt. Så sprutet jeg godt med crc etterpå før jeg festet stålull på kobberrøret og kjørte ny runde med batteridrillen. Til slutt var det ny runde med olje og tørr fille på kobberrøret. Resultatet ble skinnende rent og enkelt å tre igjennom pinnen. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Superkul Svart 20.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2011 ok men den gamle styreviren satt skikkelig bom fast enda den var skinnende blank - prøvde den inn og ut og brukte skikkelig makt men den satt så jævelig at det var nummeret før jeg ikke fikk den ut - sto i mange timer og det virket som den tok tak i en kant inni der e.l enda det ser greit ut der har liksom dårlig tro på at bare å pusse av litt holder??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
alphaman Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 brukte pussestanga til hagla da ble den topåppers igjen Sitér dette innlegget Link to post
Vbunn Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 Som nevnt ovenfor brukte jeg tape på en 1/2 toms forlenger til hone jobben av tiltrøret. Her virket det også som om røret var banan ,men det var mye rust der. Det er vel ikke rustfritt rør på den yamahaen der? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2011 tror det er rustfritt for jeg fant ikke rust inni der - fant en lur rund sak med slipepapir på biltema i dag og den setter jeg på en borforlenger så kan jeg hone til hun skriker Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Trond Mikkelborg Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Jeg tok ei gjengestang og kløyde den med ei baufil. Saget omtrent 3 centimeter. Satte inn smergelpapir på stanga og koblet stanga til drillen. Etter 20 minutt fikk jeg styrestanga igjennom. Det var mye rust i røret. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.