Jump to content

får ikke gjennom styrestang i utenbordern


Superkul

Recommended Posts

kjøpte hyd styring da vire styingen har røki

skulle tre gjennom stangen der viren gikk gjennom før men det går bare ikke - prøvde å dunke og slet frem og tilbake - var så vidt jeg fikk den ut igjen :sweat:

virker som den kiler seg -eller enda rarere at hullet er skjevt - går det an??

noen triks her som jeg ikke vet om?? ( kanskje derfor styreviren ikke gikk frem og tilbake lenger siden styringen sto dønn???)

 

red - vi snakker om utenbordsmotor - og motoren henger på båten -

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg brukte 10mm kobberrør som jeg tapet fast smergelpapir på med dobbelsidig tape, og satt det på batteridrillen og kjørte på slik at jeg fikk pusset godt.

Så sprutet jeg godt med crc etterpå før jeg festet stålull på kobberrøret og kjørte ny runde med batteridrillen.

Til slutt var det ny runde med olje og tørr fille på kobberrøret.

 

Resultatet ble skinnende rent og enkelt å tre igjennom pinnen.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

ok men den gamle styreviren satt skikkelig bom fast enda den var skinnende blank - prøvde den inn og ut og brukte skikkelig makt men den satt så jævelig at det var nummeret før jeg ikke fikk den ut - sto i mange timer og det virket som den tok tak i en kant inni der e.l enda det ser greit ut der

har liksom dårlig tro på at bare å pusse av litt holder???

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg tok ei gjengestang og kløyde den med ei baufil. Saget omtrent 3 centimeter. Satte inn smergelpapir på stanga og koblet stanga til drillen. Etter 20 minutt fikk jeg styrestanga igjennom. Det var mye rust i røret. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...