Jump to content

Stropper til daviter


Skipper Worse

Recommended Posts

Mine Simpson-Lawrence daviter er ratet for 200 kg. og de bruker webbing-stropper. Nå har stroppene røket så mange ganger at de er irreparable (rekker ikke ned til sjøen...) så jeg trenger nye. Jeg prøvde å få Seilmaker Ivresen til å lage nye til meg i fjor men det var ingen suksess for å si det forsiktig. Det er ikke noe hokus-pokus, er er 24X1 mmX ca.4 m. og i verste fall kan jeg "sy" dem selv bare jeg får tak i stropp "i løsvekt". Er det noen som har ideer om hvor slike stropper fås kjøpt?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

En velassortert proff jernvarehandel/verktøy sjappe burde ha et godt utvalg av løftstropper, dog er disse ofte i relativt skrikende farger men bør allikevel være et alternativ?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet med stropper som var gammel og stadig røk av. Har også en "ankoraline" på 56 meter som fulgte med båten, og som aldri blir brukt. Kappet av 2 * 6 meter av denne (innerst fra rullen) - og bør vare en stund.

Er relativt kostbar kanskje, men med 35 meter har man en del år.....

Fås kjøpt bl.a. her

http://www.zett.no/b%C3%A5t__til_salgs.html?objectId=1507029

Redigert av Bonita I (see edit history)

BONITA I

Link to post
Share on other sites

ILAS selger jo slike stropper. På den forrige båten betalte jeg 150 kroner eller noe slikt for 2 nye stropper. De ser helt like ut de stroppene som sitter på mine nåværende Simpson daviter. Men om jeg skal bytte en gang til tror jeg at jeg vil vurdere å bytte trinsa ytters på davitene og se om det er mulig å få på syrefaste wire i stedet. Liker ikke smellet hver gang jolla raser ned etter stroppe-brist.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I disse datalagringsdirektivtider vet jeg ikke om jeg tør åpne en link til HAMAS. Hm. Får stikke bort til en nabo jeg ikke helt liker. rolleyes.gif

 

 

Nå har vel ikke dette firma noe felles med det som skjer på Gaza....dette er kansje en av verdensbeste produsenter av

fiberstropper til løft de kan levere bånd i alle dimensjoner og lengder :yesnod: de kan også sy øyer i endene på båndet.

Link to post
Share on other sites

Liker ikke smellet hver gang jolla raser ned etter stroppe-brist.

 

He he ikke jeg heller og det er verre desto flere tilskuere det er ... antakelig er skipperens umiddelbare reaksjon enda mer underholdende enn akkurat hva som skjer med jollen.

 

Takker for tipset om Ilas --- ringer dem i morgen den dag.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...