Jump to content

Giver til VDO Sumlog - hvor skaffes?


bjornas

Recommended Posts

Heisann!

 

Har samme problem selv med en Sumlog 2! Se denne tråden

 

Men vær OBS! Har en mistanke om at min sensor egentlig hadde svekkede magneter i skovelhjul og at det var årsaken til at den ikke virket.

 

For å teste giveren:

Koble til en multitester på kablingen til føleren og sett den på ohm. Fjern skovelhjulet og bruk en liten magnet (kjøleskap merke-magnet bør fungere) og før den inn i skovelhjulets fordypning i føleren. Sjekk om multimeteret skifter fra kontakt til ikke kontakt når du fører magneten inn/ut av skovelhjulets fordypning.

Om den skifter mellom kontakt/ikke kontakt så er selve sensoren OK. Feilen ligger da i at magnetene i skovelhjulet er for svake. I såfall ta sjansen på å bestille et nytt skovelhjul ??

Koster mye mindre enn komplett føler.

 

Om du ikke får noen slutning/brytning på multimeteret så er elektronikken i føleren defekt. Isåfall må du ha en komplett ny føler!

 

I linken over så var jeg "litt for snar" og boret desverre istykker elektronikken i selve føleren. Så for meg er det for seint å få fiksa føleren (desverre)!

 

Lykke til!

 

La oss få vite hvordan dette utvikler seg!!

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Impelleren min er ødelagt; det samme er opplagringen (knekt i plasten). Ledningene har tidligere eier klippet rett over, sikkert fordi han har gitt opp feilsøkingen. Den kan jeg sikkert få skjøtt - men nå synes jeg det er mye rart på en gang så jeg har mest lyst til å skifte hele innsatsen...

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Ok, da blir det verre. Det som normalt er problemet er at reed-releet er utslitt. Ikke noe som skjer over natten, mitt hadde 2.5 milliarder åpne/lukke operasjoner før den måtte byttes...

Utenom dette så kan ledningene inni giveren korrodere istykker.

 

Kabelen er bare en vanlig 2-leder så akkurat det er ikke noe problem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...