Jump to content

Sabb 2H start problemer


Tobias SNO

Recommended Posts

Hei!

 

Har et lite problem med motoren min. Skulle starte den for første gang i år, og det eneste eg får til er å lage en høy pipelyd med starteren min.

Den vill ikke dreie rundt motoren. Demonterte starteren og smurt opp innslaget og akslingen, følte den ble lettere å dra rundt da.

Monterte på starteren igjen(rev jo selvfølgelig gjengene på den nederste bolten, som resulterte i å flytte gjordingen)

 

Fikk etter noen forsøk starteren til å dra rundt motoren litt, men kom en voldsom klikkelyd fra starteren. som om innslaget slår seg inn å ut hele tiden.

Kan det være så enkelt at batteriet er for svakt? Ser at minus kabelen faktisk beveger seg når jeg vrir om starteren.....

 

Klarer å dreie motoren for hånd med sveiven, men staget for å koble inn og ut propellen er montert akkurat slik at jeg ikke får tatt en hel omdreining med motoren.. :(

 

Har hatt mye rot med denne motoren no, å vurderer STERK å bytte den ut med nokke som gidd å starte å passer i en Tobias kombi båt fra 1983 :)

Link to post
Share on other sites

Dette kan prøves i første omgang:

 

1. Sjekk batterispenning og evt. lade batteri.

2. Kontrollere, pusse av irr og etterstramme tilkoblinger på batteri, startmotor, jordingstilkobling og tilkobling for styrestrøm fra starteswitch.

3. Starte iht. prosedyre i motorens bruksanvisning

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...