Gasolin333 Startet 19.April.2011 Del på Facebook Startet 19.April.2011 Hei, kan noen fortelle meg hvilket merke og modell dette er? Har aldri sett helt lik før, men den er 27-28fot, har Ford 351windsor med Mercruiser marinisering og AlphaOne aggregat. 5 sitteplasser, ingen cabin/sengeplasser.. Trolig seint 80talls eller tidlig 90talls.. Hadde satt virkelig pris på om noen vet svaret, og poster det.. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 (redigert) Er det kun lav vindaviser, ikke ruter? Syntes markeringene minner litt om Cigarette? Formula Fastec får jeg ikke helt til å stemme med vindskjermen. Edit: Ser Scarab kan ligne. Men de har vel ofte bøyle, og glugger i den størrelsen. Har du bilde av putene og solsenga. Mønster/markeringene der kan ofte være avslørende. Redigert 20.April.2011 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Gasolin333 Svart 20.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2011 Vindskjerm er vindu, har kun bilde av ene stolen. Men, spesielt for denne båt er kanskje at den har plass for solseng frampå dekk, i tillegg til oppå motorluka..? Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 Hmm, pass Cigarette gikk vel typisk for støpte vindavisere. Og den forsenkningen fremme er vel ikke helt Cigarette det heller? Fastec "klassen" ble vel produsert basert for løp av mange små produsenter. Men avarter kom også til fritidsbruk. Kanskje en slik? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Birchwood 320 Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 Uansett var det et flott skrog. Eg likte den der veldig godt. 400 hk diesel oppi der og ein har masse morro.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Porsche Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 Legg ut bilde på dette forumet Screamandfly.com Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 (redigert) Eller http://www.speedwake.com/forums/forumdisplay.php?forumid=9 er vel det beste forum for større speed/offshorebåter, ekstremt mye fagkompetanse på båt , drev og motorer Redigert 20.April.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 dekor og skroglinjer får meg til å tenke på Eliminator båtene. De er mest kjent for raske katamaraner, men Eagle-serien er v-bunns båter Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gasolin333 Svart 20.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2011 Takker for svar..! Får søke å leite videre. Vurderer forsåvidt og selge prosjektet igjen pga familie-forøkelse og tidsnød.. Sitér dette innlegget Link to post
Gasolin333 Svart 20.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 (redigert) Båten er tilsalgs om det finnes interresse for den, evnt bytte i annet, alt av interresse, fra lastebil/traktor/bil/atv/mc til bruksferdig båt med henger.. Kom med forslag!! Redigert 20.Juli.2011 av Gasolin333 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gasolin333 Svart 22.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 Den forsvinner ganske billig, har du mindre enn 5 tommeltotter kan du gjøre store kroner på'n.. Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 22.Juli.2011 Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 hvilket pris-sjikt snakker vi om? Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Gasolin333 Svart 22.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 (redigert) Omkring 60, justerbart.. Men bare kom med bud evnt bytte-forslag.. Redigert 22.Juli.2011 av Gasolin333 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 23.Juli.2011 Del på Facebook Svart 23.Juli.2011 Omkring 60, justerbart.. Men bare kom med bud evnt bytte-forslag.. Og da uten papirer? Så man vet ikke hva man kjøper Skal vel godt gjøres å tjene noe på den da Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Gasolin333 Svart 23.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2011 Da veit du nok for lite om verdien på slike farkoster, riktignok sjeldent å finne noe som kan sammenlignes direkte, men de få gangene det havner noe sammenlignbart på salg er det 3-6 ganger prisen min, og få eller ingen av de har noe originalt navn, de har kanskje lånt skrogform fra en type, mixet med overbygg fra en annen. MEN de blir jo solgt ser jeg. Så som sagt, for en med mindre enn 5 tommeltotter så har man all mulighet til å gjøre kroner. Men den diskusjonen skal jeg ikke ta med deg Spinnaker. Båten går ikke for under 55, da kan den stå til junior har vokst etpar år og jeg får bedre tid til den. Evnt bytte-gjenstander er ikke like verdi-viktig, bare det er 'tut&kjør'. Ikke rep. Sitér dette innlegget Link to post
Gasolin333 Svart 18.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2011 Har Storebro eller Orrskar laget slik båt? Fant igjen båten i Göta kanal 1 filmen.. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 18.Desember.2011 Del på Facebook Svart 18.Desember.2011 Da veit du nok for lite om verdien på slike farkoster, riktignok sjeldent å finne noe som kan sammenlignes direkte, men de få gangene det havner noe sammenlignbart på salg er det 3-6 ganger prisen min, og få eller ingen av de har noe originalt navn, de har kanskje lånt skrogform fra en type, mixet med overbygg fra en annen. MEN de blir jo solgt ser jeg. Hvis det ikke finnes noen papirer på båten så er vel problemet at det er umulig å få seg en "lovlig båt". Det vil jo da kunne oppstå problemer både med hensyn til tollmyndigheter og krav til CE merking. Hvordan kan det ha seg at du har endt opp med denne på dine hender? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Hansen Svart 18.Desember.2011 Del på Facebook Svart 18.Desember.2011 Nå er det vel ikke noe krav om papirer på båter i Norge? Jeg har faktisk ikke papirer på mine båter heller. Jeg vet hvem som kjøpte båten ny, men kan ikke bevise det. Sitér dette innlegget Link to post
Gasolin333 Svart 18.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2011 Er visst mye uvisshet om båter/papirer/lovlighet og ikke.. Her i norden var veldig populært å kjøpe former, kjøpe halvfabrikat for å 'smi' sin egen båt fra medio 70tall til uti 90tallet engang, ingen lov mot å gjøre det. Ei heller noen lov som sa at disse båtene skulle ha navn eller produsent-skilt osv. Hvor mange av disse båtene har i senere tid fått skilt på skroget? Få eller nesten ingen. Og en båt fra tidlig 80tall har nok fått vaska ut historien ganske vesentlig, men den er da vel fortsatt ikke ulovlig?? Nei folkens, litt fornuftig logikk så er alt under kontroll. Hadde da heller aldri lagt ut båten her om jeg var i tvil til hvorvidt den er lovlig vare! Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 (redigert) Da veit du nok for lite om verdien på slike farkoster, riktignok sjeldent å finne noe som kan sammenlignes direkte, men de få gangene det havner noe sammenlignbart på salg er det 3-6 ganger prisen min, og få eller ingen av de har noe originalt navn, de har kanskje lånt skrogform fra en type, mixet med overbygg fra en annen. MEN de blir jo solgt ser jeg. Prisen du forlanger er nok riktig og helt ok for aktuell kjøper , noe mer enn det er den nok ikke verdt desverre msammenlignet med andre skrog og prosjekter på finn . Følger mye på priser på objekter og ikke sett priser du referer til 3-6 ganger din for en "ribbet" båt, . Her er noen priser her til sammenligning , skroget som er en ekte cigarette... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31911349 og er en av kultbåtene i amerikansk båtbygging. En annen militær cigarette med motorer http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31774157 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32196614 nytt skrog http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31885535 nytt skrog http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32034699 lykke til med salget, cigaretten har ligget ute ifra 180 første gang i over 2 år frem til nå hvor prisen nå er nede i 90 tusen for et gromt skrog... ikke lett å bli kvitt prosjekter når man får komplette båter i samme kategori til under 3 ganger prisen din desverre. komplett båt http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31217474 som trenger motor rep ellers ok. Redigert 19.Desember.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Er visst mye uvisshet om båter/papirer/lovlighet og ikke.. Helt enig, og den beste plassen å henvende seg for å bli kvitt denne uvissheten er å kontakte sjøfartsdirektoratet, -noe man kanskje ikke gjør hvis man skal selge en båt og overlate uvissheten til andre. Sjøfartsdirektoratet har jo etter hvert lært seg litt om et grått market, som for eks. at en del Diabloskrog har blitt solgt som utleie av plugg for så å bli bygget ferdig som en selvbyggerbåt med unntak av krav til CE merking. Mengden saker med falsk dokumentasjon som kommer til Sjo har økt de senere år og det er helt utrolig hva folk forsøker å forfalske. Hvordan du da kan påstå at en båt uten noen som helst dokumentasjon eller identifikasjon kan settes ut i markedet og tas i bruk uten problemer er for meg litt merkelig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Denne båten er jo mest sannsynlig "satt ut i markedet og tatt i bruk" allerede på slutten av åttitallet etter det trådstarter skriver. Hvilken dokumentasjon er det da som skal foreligge? Om den er nylig importert fra utenfor EU er det jo klart at dokumentasjon på CE merking etc må foreligge, men om den har vært i landet siden åttitallet er det vel ikke vanlig å få med noe som helst av dokumentasjon? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
logget av Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Denne båten er jo mest sannsynlig "satt ut i markedet og tatt i bruk" allerede på slutten av åttitallet etter det trådstarter skriver. Mest sannsynlig holder dessverre ikke i dag på grunn av at det har blitt oppdaget for mye fusk. Noen går rimelig langt i å sannsynliggjøre lovlig båt, inkludert å forfalske underskrifter. For 14 dager siden var en kollega i Trøndelag fordi det ble fattet mistanke, og hans underskrift på et konstruert dokument var forfalsket. Hva skjer? Gjerningsmannen kan vente seg et kraftig oppgjør med politiet? Neppe for gjerningsmannen finnes jo kanskje ikke, men båten kan jo uansett med stor sannsynlighet fjernet fra markedet til ny eiers fortvilelse. Jeg sier ikke at det ikke er mulig å få båt utav trådstarters båt men at det kanskje finnes noen skjær i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Har Storebro eller Orrskar laget slik båt? Fant igjen båten i Göta kanal 1 filmen.. Hvor i filmen var dette? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Hansen Svart 20.Desember.2011 Del på Facebook Svart 20.Desember.2011 Nå skjønner jeg at jeg ikke er med på dagens regelverk, men kan man ikke fremdeles sette en 50 hester på en trestokk og bruke den som egen båt? Det er jo ikke krav om registrering på sjøen, jeg trodde heller ikke at det var noe krav til selve båten. Hvis man ønsket å kjøre rundt i en elendig Selco kopi lagd av en privatperson på bygda trodde jeg det var greit. Har det blitt sånn at jeg ikke kan kjøpe inn en gammel trebåt fra Sverige fordi den ikke har CE merking? Jeg trodde det med CE merking var problemer man fikk når båten skulle inn i småtbaåtregisteret og ha forsikring. Krever tollmyndighetene noe annet enn moms og evt hk avgift? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.