Jump to content

Kontrollboks til eldre Johnson 50hk


naumar.no

Recommended Posts

Jeg må bytte ut denne kontrollboksen i båten etter at den var under vann. Jeg har altså kabler og wire fra motor og frem til denne, men må ha ny boks og bytte denne. Kan jeg kjøpe en hvilken som helst "OMC-kontrollboks" ? Dette er til en Johnson 50HK fra en eller annen gang på 80-tallet.

 

Er det mye jobb å bytte denne? Har åpnet den og det ser ut som et lite prosjekt i seg selv å få montert alle ledninger og wire.

 

omc.jpg

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Har du bilder av kabler/innmat osv?

Har noen brukte OMC bokser fra 80-90 tallet,ligner ikke den du har(er svarte/gråe),mener å huske at det sitter kabel i noen av dem slik at man kan kobble litt om kontakt ikke passer.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

68 GT: Jeg har ikke bilder av innmaten nå, men det kan få tatt i løpet av dagen. Hadde vært supert om noe av det passet. Jeg snakket med en marina lokalt her og de kunne mest sannsynlig koble seg til det eksisterende ledningsnettet med en overgang og legge opp en ny kontrollboks, men siden jeg er usikker på om motoren vil starte så vil jeg prøve å finne en rimeligere løsning først.

 

Er det noen som eventuelt vet hvordan jeg kan prøvestarte motoren uten bruk av kontrollboksen og tenningsnøkkelen som er i denne?

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...