Jump to content

Dårlig erfaring med GP Yachting

Roggen

Recommended Posts

Etter en kjedelig opplagserfaring sist vinter mener jeg det er på plass med en advarsel til andre båteiere. Firmaet det gjelder er GP Yachting DA m.fl. :nonod:

1. Båten avleveres vasket og polert på Solvik høsten 2010

2. Jeg mottar faktura (med moms) fra GP Yachting som ved nærmere undersøkelser viser seg å være oppløst i 2006

3. GP Yachting får beskjed om følgende: Enten får jeg faktura fra et operativt firma med moms eller jeg henter båten. Innehaveren gir beskjed om at ny faktura kommer og alt er i orden. Hele saken skyldes en "feil" i regnskapssystemet.

4. Faktura mottas fra Petter Kongsvold ENK og det er nå gått nesten 3 mnd. Denne forsinkelsen skal senere brukes mot meg ved enhver anledning og det er tydeligvis "pay-back-time".

5. Båten avtales hentet før/i påsken 2011. Da jeg ikke hører noe om levering innen tirsdag 20/4 ringer jeg innehaver og får til svar at båten kan først leveres etter påske da innehaver av lagringshall (Martin Kongsvold Budservice ENK) er dratt på påskeferie. Kjedelig når man har droppet å dra på fjellet for heller å få båten på vannet. Etter mye om og men får jeg avtale om levering av båt onsdag mellom kl. 12 og 13 på Solvik Marina.

6. Onsdag kl. 09:45 får jeg melding om at båten allerede står parkert på Solvik på henger med nøkler stående i tenningen. Lett tilgjengelig for hvilken som helst tyv, så her er det bare å kaste alt man har i hendene og hente båten.

7. Ved henting av båt er den møkkete som fy og med dødt batteri (en kjenning fikk også båten levert med dødt batteri etter lagring). Båten er tydeligvis flyttet i regnvær og møkka har fått ligge på båten siden i fjor høst. I tillegg må jeg ut å kjøpe nye batterier før båten kan gå på vannet.

Både Petter Kongsvold ENK og Martin Kongsvold Budservice ENK gir klart uttrykk for, på telefon, at jeg har vært den verste kunden de noen gang har hatt. Det faller tydeligvis ikke i godt jord der i gården at kunden ber om faktura og at moms ikke skal gå rett i foret.

GP Yachting DA, org.nr 981 113 586

Petter Kongsvold ENK, org.nr. 966 684 569

Martin Kongsvold Budservice ENK, org.nr 991 320 105

Til skrekk og advarsel

Hilsen

Roger Gildseth

• 3 uker senere...

Merkelig at GP yachting ikke har noe org.nr hvis det er slik jeg forstår deg. Synes jeg så bilen hans på solvik senest i fjord høst. ER jo spesielt å reklamere for et foretak som ikke eksisterer lengre... Vet om en annen som hadde fått alt av vannsystem og toaletter frosset i filler etter GP hadde "konservert" båten hans... :headbang:

• 5 måneder senere...

Siden det er et direkte brudd på forumets regler å henge ut personer selv i et firma ønsker vi med dette å svare med til Roger Gildseth og andre som har kommenter hans innlegg!

2. Det er beklagelig at det ble sendt faktura i fra feil orgnr, men dette ble raskt korrigert og riktig faktura ble sendt til Roger Gilseth. Rett faktura er ført på organisasjons nummer 966 684 569 Petter Kongsvold enkeltmanns foretak. Feil organisasjonsnummer ble brukt da GP Yachting DA hadde blitt avvilket noe tidligere og ikke korrigert på faktura layout.

3. Som mekaniker er jeg dessverre ikke it kyndig, men fikk etter hvert hjelp til å rette dette i fakturerings programmet slik at dette ble riktig som du påpeker.

4. Vi som alle andre registrerte selskaper forsøker å ha ryddige forhold og er avhengig av at man som kunde betaler på forfall, eller kort tid etter uansett når man mottar faktura. Hvis dette oppleves som urimelig er det bare å beklage det!

5. Det stemmer at det var utfordringer med å få båten levert på kort varsel tett opp i påsken og vi beklager de komplikasjoner dette medførte for deg.

6. Dagen båten båten ble levert var vi tilstede på Solvik i forbindelse med andre jobber og anser ikke det som uforsvarlig at båten står under vårt oppsyn på en båtplass.

7. Båten hadde dessverre et batteri som ikke var i orden ved opptak høsten før, dette ble anbefalt bytte, men det ønsket Roger ikke. Vi beklager at båten var møkkete ved levering og slikt skal selvfølgelig ikke forekomme.

Vi ønsker med dette å beklage at din opplevelse av oss har vært slik du beskriver. Vi kan forsikre om at vi jobber for at vi skal oppleves som ryddige i alt vi gjør. GP Yachting er et markedsføringsnavn og ikke et registrert selskap. Vi som jobber under dette navnet er registrert i henhold til norsk lov i Brønnøysund. Vi har 14 års erfaring fra båtservice og kommer til å fortsette det gode arbeidet vi gjør!

Så nok en gang beklager vi at du har en opplevelse som ikke vi kjenner oss igjen i.

Petter og Maritin

Hei!

Jeg er en enkel mann, men har forstått noe så langt i livet!

Man er seg selv nærmest, og det man selv opplever/synes å ha opplevd, er ikke alltid/eller sjelden, den objektive sannhet!

Fint å bli advart mot "kjeltringer", men dette kan/kunne raskt ha resultert i et "karakterdrap".

Tenk tanken: Det trådstarter tar opp er bare "bull" (så, så, antyder ikke noe). Et ekte navn og firma henges ut!

Skal / bør dette forumet være ett talerør for den slags?

Dette er ikke til denne saken, men generelt!

Hvem kan svare? Eller er dette en glipp i forhold til forumreglene?

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Hvem kan svare? Eller er dette en glipp i forhold til forumreglene?

Dette er klart og tydelig omtalt i forumreglenes punkt 4.

Edit: Her er navn på firmaansatte oppgitt i første innlegg, noe som iallfall er i strid med reglene.

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Som ny på forumet er det flott at noen sier ifra når det slenges dritt. Jeg var på jakt etter noen som kan ta vinteropplag og det ser ut til at jeg fant rette tråden her! Snakk om å forsøke å ødelegge for noen som forsøker å drive innen et fagfelt som alle med båt trenger hjelp av hver høst/vår. Kanskje de som jobber med service bør begynne å søke på forumet for å se hvem som slenger dritt, så blir de flinkere til å velge sine kunder også! GP Yachting gjør sikkert en bra jobb etter dette,så jeg tar kontakt med de så får i hvertfall jeg bra service på båten!

Glad for at jeg har naust der jeg får inn båten og tar vanlig service selv! inn og utsetting med vinsj og fjernkontroll! sparer seg masse plunder og penger! er det noe med motor eller båt som er utenpå vanlige så er det bare å komme til en meget service instilt autorisert reperatør/båtverksted/lagringsplass som holder til 10 min unna!

Så moral: Før dere går ut og kritiserer noen og gir dem huden full, vær så snill å kom med fakta og sakligheter!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

NilsD:

Så din konklusjon i ditt første innlegg på BP, er at siden noen har påpekt at ett ikke-eksisterende firma har fakturert ham samt at han er misfornøyd med hvordan båten så ut etter vinteropplag, må det angjeldende firma være skikkelig flinke og seriøse.....

Og du var ansatt hvor...?

Morten:

Var ikke innlegget noenlunde saklig og basert på(det han opplever som)fakta?

Det er bestandig minst to sider av en sak, og nå har jo PetterK kommentert fra den "andre" siden. At han som mekaniker kanskje ikke har IT-kompetanse er så sin sak, men at hans regnskapsfører/revisor skulle se gjennom fingrene med fakturering på feil org.nr i fire år finner jeg lite trolig.

Så at Roggen trykket fingeren i ett noe sårt punkt er ikke umulig.

Noen andre her som har fått faktura fra GPY de siste fire år?

Redigert av Honduras (see edit history)

dem kan jo umulig drive ulovlig virksomhet! da kommer jo kemneren å avslutter hele opplegget.. om dem ikke har vært organisert siden 06 så har dem i så fall et alvorlig problem!! Må jo være en del flere som har båten sin der også!!

mine moralske komentarer var ikke spessielt mynta på dette inlegget men generelle utrop som kommer fra en del her på forumet! Om dere ikke har sjekka opp helt så går det ikke an å si at dem driver svartarbeid. Det er en god del lover og regler og ting som skal følges opp når man driver et firma, om ikke ting stemmer eller blir raportert inn så blir det fort oppdaga! tror ikke det er mulig å drive et firma i så mange år uten at man har ting i orden! Det med batteriet er vanskelig for oss å si hva som er grunnen til at ting ble som det ble, men at båten er møkkete er jo lit drøyt om rengjøring inngikk i avtalen

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Det er klart de KAN drive ulovlig virksomhet. For å presisere, jeg sier overhode ikke at de gjør det, jeg bare konstaterer att muligheten for å sende fakturaer med org.nr som ikke lenger eksisterer er svært enkelt så lenge man har en PC med ett gammelt regnskapsprogram og man først og fremst sender faktura til privatpersoner som ikke har momsregnskap.

Derfra til faktisk å gjøre det er en terskel de fleste vegrer seg litt for. Hvis man først går den veien er det fine penger rett i fôret....

Når man har to-tre enkeltmannsforetak man kan bruke er det ikke noe problem å gi kemneren full innsikt i ett par av dem. Tror ikke kemneren krever å få kontrollere virksomheten i ett foretak som ikke har eksistert siden 2006.

Det kan godt hende dette var en glipp, at den lite datakyndige mekanikeren bare endret org.nr i regnskapsprogrammet ved en feil når han sendte faktura til Roggen, og at alt annet både før og etter har vært i skjønneste orden.

Eller så plukker de ut noen kunder de sender faktura til via det gamle systemet som står i kjelleren hos en av dem. Da sendte de kanskje faktura til feil person denne gangen.

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...