Jump to content

Håndholdt VHF, hvor/hva er beste kjøp?


Smellingen

Recommended Posts

Hei!

 

Prisutviklingen har vært fin mht håndholdte VHF-er de siste årene. Er det noen som har noe å anbefale?

 

Hva er "beste kjøp". Vil ha håndholdt, både for å redusere innbruddsfaren og for å kunne evakuere skuta med fungerende nødsamband i lomma.

Fagfolk kan ha rett...

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjøpt min første i år. Ble en Icom IC-M34 og er så langt veldig fornøyd. Den har noe høyere effekt enn de fleste håndholdte, og så langt er batterilevetid langt over hva jeg forventet (f.eks. ved lyttevakt på mange kanaler).

Har ikke fått testet den særlig mye enda, da båten fortsatt er i opplag.

Husk å kjøpe en som flyter!

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Hei.

Kjøpte for ett par år sia en corbra marine i sverige(800kr mener jeg) den hadde utrolig bra rekkevidde og lyd,men den flyter ikke vis ikke du har den i taska som fulgte med(gjennomsiktig taske,som du hørte lyden utrolig godt igjennom...)

men icom og motorola har vel også noen som er like bra eller bedre,men de koster nok litt mer....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...