Nidelv-28 Startet 20.April.2011 Del på Facebook Startet 20.April.2011 Hei, Har sett på et par forskjellige nidelv`er (28 altså) og har lagt merke til fargeforskjeller på gelcoat`en.. I mitt tilfelle har jeg er mer beige enn offwithe. Stemmer det at de variantene som ikke har stripe under fenderlista er gul og de med sort/blå stripe er offwithe?? Noen her som også veit hvor stor forskjellen er på skroget til en 83- og 87 mod??... bedre sjøegenskaper?? Takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.April.2011 Del på Facebook Svart 20.April.2011 Kanskje du finner den her: http://www.maritimstart.com/gelcoatfarger.shtml Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Nidelv-28 Svart 21.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2011 tja...?? Den fargekoden sier med dessverre ikke stort da?? Er nidelv før 84 mod "gul/beige" istedet for hvit?? Eller er det opp til hver enkelt båt med tanke på solbleking?? blir bare mer forvirra jeg nå?? Men takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 21.April.2011 Del på Facebook Svart 21.April.2011 Hei Nidelv-28 Spør hos din farvehandler om du kan få låne med deg den fargeavlesningsapparatet(litt av et ord)de bruker for å finne lik farge på tidligere malte flater. God påske Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.April.2011 Del på Facebook Svart 21.April.2011 (redigert) En 83 modell skal normalt være Jotuns "siv", eller 3032, som fåes kjøpt som lakk, sparkel eller hva det måtte være ettersom dette er den fargen som ble brukt av de aller fleste Norske båtprodusenter på den tiden. Redigert 21.April.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.April.2011 Del på Facebook Svart 21.April.2011 Er ikke forskjellen på skroget at Nidelv la på noen stabilisatorer på utsiden akter....jeg vet ikke hvilket år de gjorde endringen, men jeg mener iallefall at de finnes på 87-modeller og nyere. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.