Jump to content

Bunnstoff - Nytt hvert år?


Vigen

Recommended Posts

Hei!

 

Gjorde en god jobb i fjor høst med spyling av båten under, og ser nå at bunnstoffet ser helt greit ut og dekker godt under hele båten.

Har lagt på nytt bunnstoff hvbert eneste år men så lurer jeg på en ting som noen her sikkert kan svare på: Er dette nødvendig?

En ting er jo at det visuelt ser greit ut med fjorårets smøring, men kan bunnstoffets egenskaper ha blitt svekket/borte i løpet av vinterens landligge?

Fint om noen kan svare på dette, eller har erfaring med problemstillingen.

Det er en vesentlig forskjell mellom et åpent sinn og hull i hodet...

Link to post
Share on other sites

Ikke nødvendig. Selvpolerende bunnstoff virker så lenge det er stoff igjen. Jeg bare flekker det det er flasset eller ser tynt ut hvert år, resten greier seg fint. Pleier også å ta en stripe i vannlinja på 10-20cm, da det oftew slites mer der.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Som det allerede er sagt så er det ikke nødvendig å stoffe hvert år om du har selvpolerende bunnstoff. Jeg har selv kjørt opptil 4 sesonger ute å trenge å stoffe (maitime selvpolerende).

 

Da hadde jeg stoffet noen år på rad før jeg fant ut at dette var bortkastet arbeid og penger :sad:

Om du vil "pynte" med litt stoff i vanlinjen er jo en smakssak.

 

Har du hardt bunnstoff tror jeg dette evnt. må pusses for å frigjøre grohemmende midler, men dette skal jeg ikke garantere (har ikke noe erfaring med dette)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...