Jump to content

suzuki DF 150 hk 2 takter vil ikke starte - hva er galt?


swatcop

Recommended Posts

Hei. Trenger litt hjelp. Har en suzuki DF 150 2 takter injection 99 model. I fjor startet den som bare det, men da vi skulle ha den siste turen så ville den ikke starte. Fikk kinnet den, men ikke antydning til tenning. Vi tenkte det var dømannsknappen så den ble byttet i går får vi satt den på vann. Kan kinne batteriet tomt, men den får ingen tenning. Sjekket tennpluggen.Får ingen gnist og pluggene er knusk tørre. Har også sjekket de sikringer som jeg finner.

 

Koblet av hovedledningen fra tenningen/konsollen og tvangs kinnet den, men ingen gnist. Da kan jeg vel utelukke at det er noe feil med tenningslåsen eller konsollen. Må vel få en diagnostikk på hele motoren da dette skal være mulig på denne modellen.

 

Er det noen som har eller tror de vet hva problemet er. Venter i spenning på svar.

Link to post
Share on other sites

Vel om pluggen er tørr, så får den neppe bensin, gnister det ikke på pluggen så får den heller ikke "strøm" Dette taler vel for en feil som omfatter både injektion og tenningen.. Trenger ikke er være noe annet enn en løs ledning, dårlig kontakt eller lignende.. Men det er ikke lett å feilsøke på slike motorer for en vanlig dødelig uten utstyr og kunnskap om dette.. Det var noe annet i gamle dager med stifter og forgasser

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...